لباس

استایل محیطی چیست و چگونه دسته بندی می شود؟

Photoroom 20240902 145305

استایل محیطی سبک لباس پوشیدن فرد در هر محیط را تعیین می کند به گونه ای آن استایل با محیط هم خوانی داشته باشد و فرد با آن استایل احساس راحتی بیشتری نماید، در زیبایی شناسی استایل محیطی به شرایط فیزیکی آن محیط و همچنین تعاملات اجتماعی و ارتباط فرد با محیط توجه می شود. در طراحی استایل محیطی ویژگی هایی که یک استایل را می تواند نسبت به سایر استایل ها متمایز نماید مد نظر قرار می گیرد، این ویژگی ها شامل المان هایی مانند رنگ لباس، جنس پارچه، سیلوئت لباس، اکسسوری و هم خوانی آنها با محیط می باشد.

انواع استایل محیطی وجود دارد که با توجه به آب و هوا و فصل ها، مکان و غیره تعیین می شود که در این مقاله به برجسته ترین استایل ها پرداخته می شود.

استایل محیطی بر اساس آب و هوا و فصل ها

استایل بارانی

در زمان بارش باران لباس هایی که مانع از عبور باران می شود گزینه مناسبی می باشد و انتخاب چتر مناسب به عنوان یک اکسسوری در استایل شخصی اهمیت ویژه ای دارد. 

استایل بهاری

در فصل بهار همگام با نو شدن طبیعت و شکوفه زدن گل های بهاری، استفاده از لباس های شاد با طرح های پر طراوت انتخاب مناسبی برای این فصل است که باید آن را مکان و موقعیتی که در آن قرار می گیرید به خوبی همسان کنید.

استایل تابستانی

تابستان تداعی کننده گرما، نور خورشید و رسیدن میوه های متنوع و فراوان است از این رو لباس های آزاد و خنک و رنگ های روشن گزینه مناسبی برای این فصل است.  

استایل پاییزی

پاییز فصل رنگ ها، دگرگونی هوا و طبیعت و همچنین بارش فراوان باران به انتخاب هوشمندانه ای نیاز دارد. به دلیل تغییر آب و هوا در ساعات و روزهای مختلف فصل پاییز لباس های نسبتا گرم پاییزه و استایل چند لایه انتخاب مناسبی برای این فصل است. همچنین همخوانی با طبیعت رنگارنگ این فصل با استفاده از رنگ های گرم و پخته استایلی پیچیده و هوشمندانه به شما می دهد. 

استایل زمستانی

زمستان فصل سرما، بارش باران و برف و بادهای سرد است. در زیبایی شناسی استایل شخصی در این فصل استفاده از رنگ های سرد و خنثی انتخاب هوشمندانه ای است. همچنین به دلیل جذب گرما و نور خورشید توسط رنگ های تیره استفاده از پالتوهای تیره در محیط بیرون مورد توجه است. استفاده مناسب از اکسسوری های زمستانی مانند شال، کلاه ودستکش زمستانی به داشتن استایلی ظریف و پیچیده به شما کمک می کند.

استایل محیطی بر اساس مکان

استایل ساحلی

معمولا در فصل گرما افراد به ساحل می روند و از این رو در این فصل از لباس های روشن و آزاد استفاده می شود. 

استایل خیابانی و روزمره

برای انجام امور روزانه، پیاده روی، خرید و غیره یک استایل راحت می تواند یک استایل خیابانی مناسب برای شما باشد.

استایل رسمی

در این استایل فرد در یک محیط رسمی مانند یک قرار کاری یا محل کار قرار دارد و انتخاب لباس باید بر اساس چارچوب های آن محیط انجام شود.

استایل رسمی مجلسی

وقتی به یک مهمانی دعوت شده اید بهتر است شرایط مهمانی را در نظر بگیرید و از لباس مجلسی متناسب با آن مهمانی استفاده نمایید.

استایل راحتی و خانگی

وقتی در منزل در حال استراحت هستید لباس های راحت با توجه سلیقه شخصی خود را می توانید به شکلی انتخاب کنید که در کنار راحتی زیبایی شناسی را به خوبی در آن رعایت کرده باشید.

انواع مدل لباس با، سیلوئت، استایل و کاربردهای مختلف متناسب با استایل محیطی متفاوت توسط رویداسما طراحی و ارائه شده است . که می توانید با موقعیت مکانی و زمانی، فصل و آب و هوا آن را انتخاب کنید.

در اینجا مدل های متنوع لباس متناسب با استایل محیطی مختلف  فروشگاه رویداسما را برای شما به نمایش می گذاریم. همچنین برای اطلاع از خبرها و محصولات رویداسما می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *