لباس

چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم؟ 5 فرم کلی و رایج

چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم؟ 5 فرم کلی و رایج

چند فرم بدن زنانه وجود دارد که ویژگی های اندام زنانه را از هم متمایز می نماید که با دانستن اطلاعات در این زمینه می توان لباسی را انتخاب نمود که بهترین جلوه را به فرد می دهد، برای تشخیص فرم بدن در ابتدا اندازه دور سینه، دور کمر و دور باسن خود را با متر اندازه بگیرید، برای دانستن نحوه صحیح اندازه گیری از راهنمای اندازه گیری رویداسما می توانید استفاده نمایید.

بعد از به دست آوردن اندازه ها آن ها را روی یک برگه بنویسید و با یکدیگر مقایسه نمایید و آن ها از بزرگ به کوچک درجه بندی نمایید و اگر دو تا از اندازه های شما با هم برابر بودند یا حداکثر 3 سانتی متر با هم اختلاف داشتند آن ها را برابر با هم قرار دهید، در اینجا چند نمونه اندازه گیری به عنوان مثال قرار داده شده است که به خوبی تفاوت بین اندازه ها را در فرم های بدن نشان می دهد.

در این مثال دور سینه و باسن با یکدیگر تقریبا برابر هستند و اندازه دور کمر کم تر می باشد که این اندازه نشان دهنده فرم ساعت شنی می باشد.

دور سینه 99

دور کمر 80

دور باسن 101

این تفاوت ها در فرم بدن را به خوبی با نگاه کردن به آینه نیز می توانید ببینید و مقایسه نمایید و فرم بدن خود را پیدا کنید، در ادامه این مطلب انواع فرم بدن به طور کامل توضیح داده شده است با ما همراه باشید تا بتوانید فرم بدن خود را به درستی تشخیص دهید و برای انتخاب لباس مناسب با اندام خود استفاده نمایید.

انواع فرم بدن

 1. فرم موزی یا مستطیل:

در این فرم در هیچ قسمتی برجستگی وجود ندارد. و شانه نیز پهن تر نیست. معمولا دختران جوان، ورزشکاران، برخی از مدل ها این فرم را دارند.

به مثال زیر توجه نمایید که در آن هر سه اندازه تقریبا یکسان است و کمتر از 3 سانتی متر با یکدیگر تفاوت دارد.

دور سینه: 86

دور کمر: 84

دور باسن: 87

2. فرم توت فرنگی یا مثلث رو به پایین:

در این فرم تجمع برجستگی در قسمت بالاتنه است سینه و حتی شانه پهن تر از کمر و باسن است. این فرم بیشتر در بین خانم های ورزشکار دیده می شود.

به مثال زیر توجه نمایید اندازه دور سینه به شکل قابل توجهی از اندازه دور کمر و دور باسن بیشتر است.

دور سینه: 102

دور کمر: 93

دور باسن: 91

3. فرم گلابی یا مثلث رو به بالا:

در این فرم تجمع برجستگی در قسمت پایین تنه است. سینه و کمر کوچک تر از قسمت باسن است و برجستگی در قسمت باسن و ران می باشد، کمی برجستگی در شکم می تواند وجود داشته باشد اما از اندازه باسن کمتر است. این فرم در بین خانم ها فرم رایج تری می باشد و همچنین در بین افراد باردار یا هنگام شیردهی نیز دیده می شود و ممکن اندازه دور سینه و باسن یکسان باشد.

به مثال زیر توجه نمایید اندازه دور باسن به طور قابل توجهی از اندازه دور سینه و دور کمر بیشتر است.

دور سینه: 86

دور کمر: 91

دور باسن: 105

4. فرم سیب یا دایره:

در این فرم تجمع برجستگی در قسمت شکم و پهلو است و شکم و پهلو از سینه و باسن بزرگ تر است و گاهی در این فرم پاها نیز باریک می باشد. این فرم معمولا در بین افراد باردار دیده می شود ولی در سایر افراد نیز وجود دارد.

به مثال زیر توجه نمایید اندازه دور کمر به طور قابل توجهی از اندازه دور سینه و دور باسن بیشتر است.

دور سینه: 115

دور کمر: 125

دور باسن: 105

5. فرم ساعت شنی:

در این فرم تجمع برجستگی در سینه و باسن قرار دارد، اندازه سینه و باسن با یکدیگر برابر است و کمر به شکل قابل ملاحظه ای باریک تر است. معمولا بین ورزشکاران و مدل ها این فرم رایج تر است و بین خانم ها محبوبیت بیشتری دارد.

به مثال زیر توجه نمایید اندازه دور سینه و دور باسن تقریبا یکسان است و اندازه دور کمر کمتر می باشد.

دور سینه: 101

دور کمر: 80

دور باسن: 104

بعد از تشخیص فرم بدن خود با استفاده از راهنمای لباس های مناسب هر فرم بدن می توانید لباس خود را انتخاب نمایید و استایل مناسبی داشته باشید.

در فروشگاه رویداسما برای انواع فرم بدن لباس های متنوعی طراحی شده است که در سایزبندی متنوع از سایز 32 تا 62 موجود است است، با مراجعه به فروشگاه رویداسما می توانید استایل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

1 دیدگاه برای “چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم؟ 5 فرم کلی و رایج

  1. ناهید گفت:

    طبق این توضیح پس فرم بدن من ساعت شنی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *