سبک زندگی, لباس, مناسبتها

چگونه استایل لباس مناسب هر موقعیت را انتخاب کنیم؟

چگونه استایل لباس مناسب هر موقعیت را انتخاب کنیم؟

انسان موجودی اجتماعی است و لباسی که شما در موقعیت های مختلف برای پوشیدن انتخاب می کنید نیز یک موضوع اجتماعی است، لباسی که می پوشید در تصمیم گیری افراد در نوع برخورد و تعامل با شما تاثیر می گذارد و دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد، در واقع با انتخاب صحیح لباس در هر موقعیت می توانید نوع برخورد افراد را پیش بینی و آن را کنترل نمایید.

استایل لباس ها از نظر تناسب با موقعیت ها و شرایط مختلف دارای دسته بندی و مجموعه قوانین خاصی می باشند که در طول سال های مختلف به وجود آمده اند و دانستن آن به شما این امکان را می دهد که به راحتی و در زمان مناسب بهترین انتخاب را داشته باشید. 

استایل لباس چیست و چگونه دسته بندی می شود؟

استایل به طور کلی به معنای سبک و روش انجام یک کار است، استایل در دنیای مد به معنای سبک لباس پوشیدن بر اساس مولفه های مختلف مانند موقعیت، مکان، آب و هوا، شخصیت، سبک زندگی، سلیقه، بودجه و غیره است در این مقاله رویداسما دسته بندی استایل بر اساس موقعیت را مورد بررسی قرار می دهد، برای شناخت انواع استایل و دسته بندی آن ها می توانید به مقاله استایل در دنیای مد به چه معناست؟ مراجعه نمایید.     

دسته بندی استایل لباس ها بر اساس موقعیت

لباس ها بر اساس موقعیت به چهار استایل لباس های رسمی مجلسی، رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند.

لباس رسمی مجلسی:

لباس مجلسی شامل انواع پیراهن زنانه، کت، شومیز، دامن و شلوار با مدل ها و پارچه های پر کار می باشد که مناسب مهمانی می باشد که جهت برگزاری مراسم مفصل تر و معمولا شاد انجام می گیرد و در آن اهداف دیگر مانند آشنایی و معارفه مد نظر نیست مانند مراسم تولد، عروسی، افتتاحیه و غیره. لباس عروس به عنوان یکی از پر کارترین لباس های مجلسی در این دسته قرار دارد.

مجلسی دانتل جواهردوزی دستدوز scaled

لباس رسمی:

لباس رسمی زنانه شامل انواع لباس ها می باشد که از نظر طراحی ساختار منظم تر و ساده تری نسبت به لباس مجلسی دارند و جنس پارچه های آن نسبت به لباس مجلسی ساده تر می باشد و مناسب مهمانی ها و قرار ملاقات های رسمی و همچنین محل کار می باشد که شامل انواع پیراهن، کت، شومیز، دامن، شلوار و غیره است.

یقه آرشال و کت کاردیگان

لباس نیمه رسمی:

لباس نیمه رسمی زنانه لباسی است که راحتی و سادگی بیشتری نسبت به لباس رسمی دارد و می توان آن را در قرار ملاقات ها، دورهمی ها و مهمانی های صمیمانه تر، دانشگاه و برخی مشاغل انتخاب نمود که انواع پیراهن، کت، شومیز، دامن و شلوار زنانه با تکلف کمتر را شامل می شود.

InShot 20230215 105515633

لباس غیر رسمی:

لباس غیر رسمی که به طور روزمره استفاده می شود به انواع لباس هایی گفته می شود که در خانه یا در هنگام پیاده روی و خرید و انجام کارهای روزانه مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از افراد گاهی آن ها را در محل کار، دانشگاه، هنگام ورزش، مسافرت، ساحل و سایر شرایط می پوشند. انواع لباس های نخی گردباف یا اصطلاحا تریکو، جین، لباس های پشمی و بافتنی شامل لباس های غیر رسمی می باشد که به عنوان لباس یونیفرم نیز پوشیده می شود و به عنوان لباس راحتی نیز شناخته می شوند.

InShot 20230804 100624303 scaled

چه نکاتی را هنگام انتخاب لباس بر اساس موقعیت در نظر بگیریم و چطور آن را با استایل شخصی خود هماهنگ نماییم؟

دسته بندی موقعیتی را به خوبی بشناسید.

از محیط مورد نظر الهام بگیرید و لباسی را انتخاب کنید که مکمل محیط باشد؛ به طور مثال برای شرکت در یک مراسم عروسی بهتر است از یک لباس مجلسی پر کار استفاده نمایید زیرا هماهنگی بیشتری با محیط دارد.

توجه نمایید که می خواهید لباس هایتان چه احساسی در شما ایجاد کنند و تا چه میزان می خواهید به شما توجه شود به طور مثال در جلسه خواستگاری شما دوست دارید احساس راحتی بیشتری نمایید و با توجه به اینکه در کانون توجه هستید می خواهید با استفاده از یک استایل ساده میزان توجه را کنترل نمایید.

در انتخاب رنگ دقت نمایید و با نکته سنجی از رنگ هایی استفاده نمایید که با محیط و استایل شخصی شما همخوانی داشته باشد.

همیشه سعی کنید هوشمندانه خرید خود را انجام دهید و کمد لباس تان شامل لباس هایی باشد که به ارتباط های اجتماعی شما نزدیک باشد و در هنگام حاضر شدن به هر موقعیتی یک یا چند انتخاب مناسب داشته باشید.

از افراد تاثیر گذار در زندگی خود و چهره های مشهور که سبک شخصیتی نزدیکی به شما دارند الهام بگیرید و مقاله های مرتبط با مد و فشن را دنبال نمایید و به توصیه هایی که در این مقاله ها می خوانید توجه نمایید.

انتخاب لباس بر اساس موقعیت چه تاثیری بر عواطف شخصی و ارتباط های فردی می گذارد؟

وقتی هر روز و در هر موقعیتی یک یا چند لباس را می پوشید، در زمان تصمیم گیری برای اینکه هر روز چه لباسی بپوشید صرفه جویی می کنید. اما این موضوع می تواند در روابط شما تاثیر منفی بگذارد زیرا دیدار همیشگی شما با یک یا چند لباس تکراری می تواند نشان دهنده بی توجهی، افسردگی و حتی بی احترامی شما به موقعیت باشد که باعث کدورت در ذهن فرد می گردد.

آیا می توان با سبکی متفاوت از موقعیت لباس پوشید؟

فرض کنید به مراسم عزاداری دعوت شده اید و به جای یک لباس رسمی یا نیمه رسمی تیره و ساده یک لباس راحتی جین یا روشن پوشیده اید مسلما این رفتار در ذهن دیگران خوشایند نخواهد بود، ممکن حتی به شما اعتراض کنند اما اغلب افراد به طور مستقیم به شما نمی گویند که چرا در این موقعیت اینگونه لباس پوشیده اید ولی برداشت اولیه آن ها از این رفتار شما این خواهد بود که شما را در ذهن خود فردی سرکش یا بی حوصله توصیف کند که باعث می شود احساس کنند که به راحتی نمی توانند به شما نزدیک شوند و در نتیجه از شما فاصله خواهند گرفت.

به طور خلاصه می توان گفت شما برای به دست آوردن یک استایل ایده آل بهتر است موقعیت و افراد حاضر در آن موقعیت را ارزیابی کنید و با در نظر گرفتن سبک شخصی خود استایل خود را بسازید و توجه داشته باشید که برای تهیه لباس های مناسب سعی کنید از فروشگاه هایی خرید خود را انجام دهید که لباس های با کیفیت و با طراحی حرفه ای را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند این موضوع به شما کمک می کند که استایل سنجیده و حرفه ای داشته باشید و در موقعیت پیش رو بدرخشید.

رویداسما با طراحی حرفه ای و سنجیده انواع لباس با استایل های مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد و شما را در ساختن استایلی چشم گیر و خیره کننده همراهی می کند. برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

1 دیدگاه برای “چگونه استایل لباس مناسب هر موقعیت را انتخاب کنیم؟

  1. هایدی گفت:

    کاملا قبول دارم چون خیلی وقت ها میشه که موقعیتی رو فقط بخاطر پوششی که مناسب موقعیت نبوده از دست داد و دیگه خب شاید دیگه پیش نیاد لباس خیلی مهمه درست انتخاب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *