اکسسوری, عشق, لباس, مناسبتها

چطور بهترین هدیه را انتخاب کنیم؟ (40 هدیه کاربردی برای مناسبت های مختلف)

هدیه رویداسما

هدیه یا پیشکش کالایی است که افراد جامعه به یکدیگر تقدیم می کنند. هدیه یا پیشکش روابط اجتماعی و بین فردی را حفظ کرده و می تواند به انسجام آن کمک کند.

مردم در سراسر جهان به مناسبت های مختلف به یکدیگر هدیه می دهند، عیدها و سال نو، جشن ها، تولد، نامزدی، ازدواج، روز عشق، سالگرد آشنایی و ازدواج، زایمان، روز مادر، روز پدر، شروع به کار و همکاری، قبولی و فارغ‌التحصیلی، بازنشستگی، سپاسگزاری از طرف مقابل، خانه نو، شروع آشنایی و دوستی از جمله مناسبت ها و رویدادهای رسمی و شخصی هستند که افراد در آن هدیه ای را تهیه و تقدیم می کنند.  

در این مطلب می خوانید:

برای خرید هدیه چه آیتم هایی را باید در نظر گرفت؟

ارائه یک هدیه مناسب که با سلیقه و علاقه گیرنده هدیه همخوان باشد یک چالش با اهمیت در انتخاب آن هدیه است. برای هر فرد احساس ارزشمندی و توجه از طرف مقابل بسیار مورد تحسین و خرسندی است. زمانی که شما هدیه ای متناسب با فرد گیرنده هدیه و مناسبت پیش رو ارائه می کنید، این پیام را به او می دهید که به یاد او بوده اید، زمانی را برای او اختصاص داده اید و تمام تلاش خود را به کار گرفته اید تا بتوانید به بهترین شکل احساس خود را ابراز نمایید.

با در نظر گرفتن چند آیتم، شما به راحتی می توانید هدیه ای را انتخاب کنید که با سلیقه و علاقه گیرنده هدیه همخوانی داشته باشد. پس برای اینکه یک هدیه مناسب تهیه کنید:

1) سن طرف مقابل را در نظر بگیرید:

کودک،نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال هر کدام نیازهای متفاوتی دارند با توجه به رده سنی می توانید هدیه مناسب تری تهیه کنید.

کودک:

عروسک، اسباب بازی، لباس و اکسسوری کودک هدیه ای مناسب برای کودک است که شادی را برای کودک به ارمغان می آورد.

نوجوان:

لوازم التحریر، لوازم آرایشی و بهداشتی، جاکلیدی، کیف، کیف پول، وسایل ورزشی، ماگ و لیوان، کتاب و لباس از دسته هدیه هایی است که برای نوجوان پسر و دختر انتخابی همخوان با سن و سلیقه آن هاست.

جوان:

در رده سنی جوانان انتخاب بسیار گسترده است و هدیه های مختلفی از جمله لباس، جواهرات، اکسسوری، دکوری، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، جاکلیدی، کیف، کیف پول، وسایل ورزشی، ماگ و لیوان، کتاب، لوازم التحریر و خوراکی را شامل می شود که در مناسبت های مختلف می توان آن ها را انتخاب نمود.

میانسال:

در میانسالی می توان هدیه هایی خاص مانند جواهرات، عطر، لباس، دکوری، لوازم منزل، جاکلیدی، کیف، کیف پول، کتاب و غیره هدیه داد و گیرنده هدیه را از دریافت یک هدیه مناسب خوشحال کرد.

کهنسال:

هدیه های نفیس مانند یک کیف چرم یا کتاب نفیس، دکوری و غیره جز هدیه های مناسب برای افراد در سنین کهنسالی می باشد و باعث غافلگیر شدن آن ها می شود. 

2) به جنسیت فرد توجه کنید:

برخی از کالاها جنسیت مشخصی دارند مانند لباس و اکسسوری شخصی مثل کیف پول. اما برخی دیگر جنسیت مشخصی ندارند و شما با توجه به ظاهر آن ها می توانید آن را برای خانم یا آقا انتخاب کنید. به طور مثال یک جاکلیدی قهوه ای می تواند برای خانم و آقا مناسب باشد ولی یک جاکلیدی سرخابی برای یک خانم مناسب تر خواهد بود.

3) به این نکته توجه کنید که هدیه را برای چه مناسبتی تهیه می کنید:

هر مناسبتی محوریت خاصی دارد بنابراین در هنگام تهیه هدیه بهتر است به آن مناسبت توجه بیشتری نمود. در شب یلدا یا عید نوروز با توجه به اهمیت به رویدادهای باستانی و اهمیت به سفره شب یلدا و عید نوروز، هدیه هایی که یادآور تاریخ و همچنین سفره آن است مورد توجه است. به طور مثال کتاب حافظ، پک شیرینی و آجیل در کنار هدیه های شخصی مانند دکوری و لباس می تواند انتخاب مناسبی باشد.

همچنین در مناسبت هایی مثل سالگرد آشنایی و ازدواج، روز عشق و سایر مناسبت های عاشقانه گل، شمع و شکلات در کنار هدیه های شخصی مانند جواهرات، ساعت، عطر و لباس هدیه ای مناسب به شمار می آید.

برای مناسبت های رسمی تر مانند همکاری و … خودکار نفیس، دفتر یادداشت، ست رومیزی، پک جعبه دمنوش و غیره هدیه ای مناسب برای این مناسبت می باشد.

هدیه هایی که از طرف آشنایان و بستگان در مناسبت هایی مانند خانه نو، ازدواج، زایمان و غیره در نظر گرفته می شود بهتر است شامل وسایل کاربردی با آن مناسبت باشد که می تواند شامل لوازم منزل و دکوری با ارزش باشد.

4) از استایل شخصی و علائق فرد هدیه گیرنده کمک بگیرید:

هر فرد دارای شخصیت، استایل و علاقه شخصی است که منحصر به فرد است. برای درک و شناخت آن می توانید از طریق مشاهده رفتار و وسایل شخصی او اطلاعات لازم را به دست بیاورید یا با خود او صحبت کنید و به نتیجه مورد نظر برسید.

یک فرد با سلیقه کلاسیک و رمانتیک به هدیه هایی که استایل کلاسیک و رمانتیک دارند علاقه نشان می دهد به طور مثال به عنوان هدیه روز عشق پک جام یا جواهر می تواند یک هدیه مناسب باشد.

یک فرد پر هیجان و سرزنده را با یک هدیه چند تکه از لوازم شخصی می توان به وجد آورد.

اگر فردی که برای او هدیه تهیه می کنید فردی شاداب است که به روتین های پوستی و سلامتی اهمیت می دهد هدیه هایی مانند چشم بند، ست اسپا، گوی آرامش و امثال آن باعث احساس رضایت در او می گردد.

همچنین اگر فرد مورد نظر شما به دکور خانه و مهمانی های خانگی علاقمند باشد یک وسیله دکوری و کاربردی می تواند برای او مناسب باشد. به طور مثال یک مجسمه، تخته نرد، شطرنج یا وسایل آشپزخانه کلکسیون خانه او را کامل می کند و او را خوشحال می نماید.

پس با در نظر گرفتن شخصیت و علاقه طرف مقابل به راحتی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دسته بندی هدیه به چه شکل است؟

برای اینکه بتوانید در مورد انتخاب هدیه مناسب به جمع بندی کاملی برسید بهتر است اطلاعاتی در زمینه انواع دسته بندی هدیه به دست آورید. هدیه ها را می توان به چند دسته تقسیم نمود.

هدیه شخصی:

اگر یک کالا با استفاده شخصی تهیه نمایید می توان آن را در دسته هدیه شخصی قرار داد. لباس، جواهرات، عطر، چشم بند و لوازم آرایشی و بهداشتی در این دسته قرار می گیرند.

هدیه فرهنگی:

کتاب، دفتر یادداشت، خودکار و سایر لوازم التحریر جز دسته هدیه فرهنگی قرار می گیرند.

هدیه دکوری:

هدیه هایی که جنبه تزئینی دارند و می توان آن ها در مکان های مختلف خانه یا محل کار برای تزئین قرار داد هدیه دکوری محسوب می شوند. مجسمه، شمع، ست رومیزی اداری، گل مصنوعی، ظرف، کوسن و غیره جز این دسته هستند.

هدیه لوازم خانه:

برخی از لوازم خانه و آشپزخانه که کاربرد زیادی در خانه دارند نیز می توانند به عنوان هدیه در مناسبت های مختلف در نظر گرفته شوند. بانکه، دمنوش ساز، قهوه ساز، روتختی و غیره در این دسته قرار می گیرند.

هدیه پذیرایی و خوراکی:

یکی از دسته های مرسوم هدیه این دسته است که شامل ظروف پذیرایی مانند قندان، لیوان، جعبه دمنوش و غیره است که در دسته هدیه دکوری نیز قرار می گیرد. همچنین خوراکی های مناسب هدیه نیز در این دسته قرار دارند مانند چای و دمنوش، قهوه، آجیل، میوه خشک، شکلات و شیرینی که محبوبیت زیادی در بین مردم دارند و آن را در مناسبت های مختلف پیشکش می کنند.

چگونه می توان هدیه را به بهترین شکل ارائه کرد؟

هدیه به نوعی ابراز عشق، دوستی، صمیمیت، شادی و قدردانی نسبت به طرف مقابل است. برای ارائه مناسب هدیه بعد از انتخاب هدیه با توجه به شرایط مورد نظر باید به نحوه بسته بندی آن و لوازم جانبی همراه با هدیه توجه کرد.

شما می تواند یک پاکت یا جعبه کادویی را برای هدیه خود انتخاب کنید یا آن را با کاغذ کادو یا کاغذ رنگی بپیچید.

در کنار هدیه اصلی شما می توانید از هدیه ها و لوازم جانبی در کنار هدیه اصلی خود استفاده نمایید و به گونه ای کامل تر ابراز محبت خود را نشان دهید. هدیه های جانبی می تواند شامل گل، کارت پستال، انواع پوشال، روبان، شکلات، شیرینی و غیره باشد.

روش دیگر پک های هدیه آماده است که به خوبی اجزا یک هدیه را کنار هم قرار داده و انتخاب را برای شما آسان تر می کند.   

40 هدیه کاربردی برای مناسبت های مختلف

چشم بند

چشم بند سفید مخمل
چشم بند سفید مخمل

پک هدیه جام

کیف پول

کیف پول زنانه چرم زیپدار مشکی
کیف پول زنانه چرم زیپدار مشکی

جاکارتی

جاکارتی پوست ماری مشکی دکمه ای
جاکارتی پوست ماری مشکی دکمه ای

لباس خواب توری

لباس خواب توری خالدار سفید جلوباز سایز 32 تا 62
لباس خواب توری خالدار سفید جلوباز سایز 32 تا 62

پک هدیه عاشقانه

اکسسوری مو

گیره مو پاپیونی مخمل مشکی
گیره مو پاپیونی مخمل مشکی

لباس راحتی ساتن

ساتن سرخابی کلاسیک سایز 32 تا 62

جواهرت و اکسسوری زیبایی

چوکر گل گردن بندی قرمز
چوکر گل گردن بندی قرمز

شمع و جاشمعی

جاشمعی مدل گل 5 پر
جاشمعی مدل گل 5 پر

لباس راحتی

پیراهن زنانه بلند نخی قرمز سایز 32 تا 62
پیراهن زنانه بلند نخی قرمز سایز 32 تا 62

کیف آرایشی

کیف آرایشی چرم آف وایت
کیف آرایشی چرم آف وایت

پک هدیه پذیرایی

شکلات

دفتر یادداشت

دفتر یادداشت چرمی مشکی
دفتر یادداشت چرمی مشکی

خودکار، خودنویس، روان نویس

خودنویس پارکر مشکی طلایی
خودنویس پارکر مشکی طلایی

ست اسپا

هدبند چشم بند حوله ای اسپا

پک هدیه زیبایی

لباس بیرونی

ست مانتو کیمونو و شلوار لی کاغذی سایز 32 تا 62
ست مانتو کیمونو و شلوار لی کاغذی سایز 32 تا 62

ماگ

کلاه

کیف دستی

کیف مجلسی گلدوزی دستدوز مشکی
کیف مجلسی گلدوزی دستدوز مشکی

لباس مجلسی

شومیز ساتن گلدار گل شقایق سایز 32 تا 62
شومیز ساتن گلدار گل شقایق سایز 32 تا 62

پک هدیه فرهنگی

عروسک

عروسک خرس تدی پشمالو قهوه ای
عروسک خرس تدی پشمالو قهوه ای

دکوری

کوسن ساتن 2 عددی مشکی
کوسن ساتن 2 عددی مشکی

عینک

عینک آفتابی چشم گربه ای مشکی i am
عینک آفتابی چشم گربه ای مشکی i am

گل و گلدان

کروات و پاپیون

جاکلیدی

کیف و جعبه جواهرات

پک هدیه نوجوان

دستکش

سرگرمی

تخته نرد چوبی کلاسیک
تخته نرد کلاسیک

لوازم آشپزخانه

قاب عکس

عطر

ست رومیزی

کتاب

پک هدیه کودک

انواع محصولات کادویی و دکوری با تنوع بالا در فروشگاه رویداسما موجود است که می توانید آن را با توجه به سلیقه شخصی و موقعیت مورد نظر انتخاب و خریداری نمایید و آن را به عزیزان خود ارائه کنید.

همچنین برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *