لباس, ازدواج, عروسی, عشق, لباس عروس, مناسبتها

لیست کامل لباس های مناسبتی عروس (14 مناسبت تا ازدواج)

لیست کامل لباس های مناسبتی عروس (14 مناسبت تا ازدواج)

تداوم و بقاء هر زندگی مشترک به عشق و احترام بین دو طرف نیاز دارد که از زمان شروع آشنایی باید پایه ریزی شود، لباس هایی که یک عروس تا روز ازدواج و حتی بعد از آن می پوشد یکی از راه های تاثیر گذار در زندگی مشترک برای نشان دادن عشق و احترام است، لیست کامل تمام لباس های مورد نیاز عروس در این مقاله توسط رویداسما گنجانده شده که به شما در داشتن استایل مناسب و ازدواج موفق کمک می کند.

سبک لباس پوشیدن چگونه می تواند به ازدواج موفق کمک کند؟

ازدواج شروع یک خانواده و تعهد همیشگی برای با هم بودن است و فراتر از یک پیوند فیزیکی بین دو نفر است، ازدواج نشان دهنده زندگی مشترک و اتحاد روحی و عاطفی می باشد، با پوشیدن لباس های متفاوت و مناسب با هر شرایط می توان شور و اشتیاق به زندگی را به همسر نشان داد و باعث ایجاد صمیمیت و سرزندگی شد.

یک ازدواج موفق به تلاش مستمر، همراهی، تعهد، از خود گذشتگی، احترام و عشق نیاز دارد زیرا احساس دیده شدن و دانستن اینکه زندگی شما برای شخص دیگری اهمیت دارد برای همه افراد خوشایند و بسیار با اهمیت است. سبک لباس پوشیدن شما در هر موقعیت می تواند به همسرتان نشان دهد که شما چگونه به خود، همسر و اطرافیان اهمیت می دهید و احترام می گذارید و برای داشتن یک زندگی شاد تلاش می کنید و متعهد هستید.

چگونه می توان لباس مناسب برای هر موقعیتی را انتخاب نمود؟

انتخاب صحیح لباس در هر موقعیتی می تواند نشان دهنده موقعیت سنجی شما باشد و همچنین می تواند به افراد نشان دهد که برای آن ها و بودن در کنارشان چقدر ارزش قایل اید، این موضوع می تواند باعث نزدیکی و صمیمیت بین شما و اطرافیان تان شود زیرا ظاهر شما اغلب اولین چیزی است که دیگران مشاهده می کنند و از طریق آن برداشت هایی را در مورد شما انجام می دهند.

برای دانستن این که چطور لباس مناسب با هر موقعیتی را انتخاب نمایید بهتر است ابتدا اطلاعاتی در مورد دسته بندی استایل لباس ها نسبت به موقعیت ها به دست آورید، لباس ها به طور کلی به چهار دسته لباس های رسمی مجلسی، رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند که در هر موقعیتی یکی از این چهار دسته مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای شناخت بهتر این دسته ها می توانید مقاله چگونه استایل لباس مناسب را در موقعیت های مختلف انتخاب نماییم؟ را مطالعه نمایید.

موقعیت ها و مراسمی که تا روز ازدواج وجود دارد کدام اند و چه لباسی مناسب هر مراسم می باشد؟

ازدواج شامل موقعیت ها و مراسم مختلفی می باشد که هر کدام دارای ارزش و جایگاه ویژه ای برای افراد جامعه است.

نوع پوشش و لباسی که شما در هر موقعیت و مراسم مرتبط با ازدواج برای خود انتخاب می نمایید می تواند تاثیر مستقیم و مهمی در ارتباط شما با دیگران داشته باشد، لباس ها روی نگاه افراد به یکدیگر تأثیر می گذارند و در شکل گیری ایده هایی در مورد شخصیت آنها کمک می کنند پس لباس پوشیدن سنجیده و حرفه ای می تواند به ایجاد یک تاثیر اولیه خوب و تصور مثبت کمک نماید.

مراسم و موقعیت های پیش رو شامل آشنایی پیش از خواستگاری، خواستگاری، بله برون، نامزدی، عقد، جهاز بران، حنابندان، عروسی، پاتختی، ماه عسل، پاگشا، شب چله و غیره می باشد که هر کدام دارای شرایط خاص خود می باشد و لباس مناسب با آن شرایط را می طلبد که در اینجا به آن پرداخته می شود.

آشنایی پیش از خواستگاری:

خواستگاری یک مراسم کاملا رسمی می باشد که در آن پسر همراه با خانوده خود با تعیین وقت قبلی به خواستگاری دختر می روند در این مراسم فقط اقوام درجه یک دختر و پسر حضور دارند، مراسم خواستگاری جهت آشنایی خانواده ها با یکدیگر می باشد.

در این مراسم سوالاتی در مورد شرایط فردی و شخصیتی نوع طرز فکر و عقاید و روابط بین فردی و خانواگی و دوستان دختر و پسر پرسیده می شود و همچنین در مورد شرایط و اهداف مالی پسر سوالاتی پرسیده می شود و در مورد آینده و زندگی مشترک و برنامه های آن صحبت به میان می آید.

خواستگاری:

در مراسم خواستگاری خانواده دختر به عنوان میزبان تدارک پذیرایی از مهمانان را می بینند و با چای، شیرینی و میوه از مهمانان پذیرایی می نمایند و خانواده پسر با گل و شیرینی به دیدار خانواده دختر می روند.

با توجه به شرایط مراسم خواستگاری در این مراسم استفاده از لباس رسمی  بسیار مناسب می باشد. استفاده از رنگ های روشن مثل آبی روشن، یاسی، صورتی کثیف، سبز آبی، بژ، کرم و رنگ های مشابه می تواند بسیار مناسب باشد و در این جلسه نیز استفاده از رنگ تیره، رنگ جیغ و رنگ سفید مناسب نیست. انواع پیراهن ساده و رسمی، شومیز و شلوار، شومیز و دامن و کت و شلوار می تواند مناسب باشد.

بله برون:

بله برون مراسمی است که بعد از خواستگاری و آشنایی و توافق های اولیه خانواده ها انجام می شود در جلسه بله برون که در منزل دختر انجام می پذیرد خانواده پسر حلقه نشان یا حلقه نامزدی را همراه با هدایای دیگر مانند پارچه های گران بها، جواهرات و غیره پیشکش می برند و در کنار خانواده های عروس و داماد اقوام نزدیک نیز دعوت می شوند.

در مراسم بله برون به برگذاری جشن و شادی می پردازند و در آن استفاده از لباس مجلسی با سبکی نسبتا ساده و رنگ های روشن مانند سفید، نباتی، کرم، صورتی روشن و رنگ هایی از این طیف مناسب می باشد و می توان جنس پارچه هایی مانند دانتل و گیپور را در قسمت هایی از لباس به کار برد، انواع پیراهن مجلسی، شومیز و شلوار، شومیز و دامن و کت و شلوار مجلسی می تواند انتخاب پسندیده ای باشد.

نامزدی:

اغلب عروس و دامادها علاقه دارند که تمام مراسم های مربوط را به طور کامل برگذار نمایند از این رو پس از مراسم بله برون، جشن نامزدی را برگذار می نمایند؛ مراسم نامزدی یک مراسم مفصل تر از بله برون است که در آن آشنایان و دوستان بیشتری حضور دارند و از این رو لباس نامزدی مجلسی و پر کارتر خواهد بود.

برخی از عروس خانم ها علاقه دارند که در این مراسم مانند مراسم عروسی از لباس سفید پر کار و فاخری استفاده نمایند و برخی دیگر لباس های رنگی با رنگ روشن را انتخاب می نمایند این موضوع کاملا سلیقه ای است هر دو گزینه می تواند گزینه مناسبی باشد.

عقد:

مراسم عقد که در آن عقد به طور رسمی ثبت می شود می تواند به چند شکل انجام شود، عقد محضری که در آن عروس و داماد به همراه خانواده هایشان به محضر می روند و در آنجا عقد خود را رسمی می نمایند در این مراسم می توان از مانتو یا کت عقد مجلسی یا پیراهن مجلسی استفاده نمود، روش دیگر برگذاری عقد در خانه پدر عروس یا تالار است که انواع لباس مجلسی سفید و روشن می تواند برای این مراسم مناسب باشد.

جهاز بران:

برای شروع زندگی مشترک عروس و داماد زندگی مستقلی را در خانه ای جدید تجربه می نمایند که برای سکونت در آن به یک سری وسایل نیاز دارند که به آن جهیزیه می گویند؛ جهیزیه شامل انواع وسایل خانه و همچنین لباس هایی می شود که برای شروع زندگی مشترک عروس و داماد به آن نیاز دارند.

در اکثر نقاط جهان و برخی از مناطق ایران تهیه تمام این وسایل به عهده داماد است و آن را با هم فکری با عروس قبل از ازدواج فراهم می نمایند، در برخی دیگر از مناطق ایران نیمی از جهیزیه و حتی تمام جهیزیه توسط خانم خریداری می شود، معمولا قبل از مراسم ازدواج یک یا چند روز را به بردن وسایل جهیزیه اختصاص می دهند و گاهی به جشن و شادی می پردازند که در آن روز استفاده از لباس غیر رسمی می تواند برای عروس مناسب می باشد.

چمدان جهیزیه

چمدان جهیزیه که اصطلاحی برای لباس های عروس می باشد شامل انواع لباس هایی است که در این زمان برای عروس تهیه می شود که بعد از ازدواج از آن ها استفاده نماید.

معمولا در خرید لباس های جهیزیه و چمدان عروس سبک زنانه، شاد و رمانتیک مد نظر قرار می گیرد و بیشتر از رنگ های روشن و همچنین جیغ استفاده می شود، یک سری از لباس هایی که برای جهیزیه تهیه می شود انواع لباس خواب توری و لباس خواب ساتن است که نشان از شور عشق در بین زوجین است.

حنابندان:

یک رسم قدیمی است و گاهی با مراسم عقد در یک روز صورت می پذیرد و در روز قبل از عروسی برپا می شود که در آن معمولا عروس از پیراهن مجلسی رنگی, سبز,صورتی یا قرمز استفاده می نماید.

عروسی:

مراسم عروسی که به عنوان مهم ترین و اصلی ترین مراسم در نظر گرفته می شود از سایر مراسم بزرگ تر و با شکوه تر است و در نتیجه بهتر است عروس پرکارترین و فاخرترین لباس مجلسی سفید خود را برای این روز انتخاب نماید.

پاتختی:

پس از برگزاری مراسم عروسی در روز بعد از آن مراسم پاتختی در خانه عروس و داماد برگزار می شود که مهمانان این مهمانی فقط خانم ها هستند، این مهمانی عصر برگزار می شود و خانم های حاضر در آن هدایای خود را به عروس پیشکش می نمایند, پاتختی به صرف عصرانه، چای و شیرینی و میوه است و در آن پوشیدن لباس نیمه رسمی می تواند گزینه مناسبی باشد. پیراهن یا شومیز و شلوار نیمه رسمی حریر، کرپ و ساتن ساده یا گلدار لباسی نیمه رسمی و راحت برای پاتختی است که استفاده از رنگ های روشن با این مهمانی هم خوانی مناسبی دارد.

ماه عسل:

بعد از پایان یافتن مراسم عروسی، عروس و دامادها تصمیم می گیرند که به یک مسافرت کوتاه بروند و یک سفر مشترک را با یکدیگر تجربه نمایند. همان طور که می دانید در سفرهای تفرحی استفاده از لباس راحت همیشه توصیه شده زیرا شما مسافتی را طی کرده اید و در طول سفر علاقه دارید در محل سفر خود به گشت و گذار بپردازید.

این فعالیت ها انرژی زیادی را صرف می کند از این رو لباس های راحتی و غیر رسمی می تواند گزینه مناسبی در طول ماه عسل باشد اما توجه داشته باشید که در این سفر بهتر است همچنان از لباس هایی با رنگ های روشن و حتی طرح دار استفاده نمایید و از لباس های با سبک زنانه بهره ببرید.

پاگشا:

پاگشا مراسمی است که بعد از ازدواج انجام می گیرد در این مراسم خانواده ها و اقوام عروس و داماد هر کدام با به رسمیت شناختن این ازدواج عروس و داماد را به خانه خود دعوت می کنند یا در بیرون از منزل تدارک نهار یا شام می بینند و هدیه ای به عنوان رونما به آنها می دهند. از آنجایی که این مراسم یک دورهمی و مهمانی ساده و صمیمی تلقی می شود یک لباس نیمه رسمی رنگی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

شب چله:

در شب چله که همان شب یلدا می باشد خانواده داماد پس از عقد یا عروسی هدیه هایی مانند آجیل و شیرینی، پالتو، طلا و هدایای نقدی را به عنوان پیشکش برای عروس می برند. در این مهمانی که معمولا خانواده ها در کنار هم جمع می شوند و شب را به صبح می رسانند یک لباس نیمه رسمی یا غیر رسمی به رنگ سبز، قرمز یا زرشکی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته:

یکی از روش های ثبت خاطرات خوش عکاسی و فیلم برداری از آن می باشد، عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته عروس که بعد از نامزدی و قبل از عروسی یا گاهی در روزهای اول بعد از عروسی انجام می گیرد روشی عاشقانه و هوشمندانه برای ثبت خاطرات خوب آن دوران است که در آن انتخاب فضا و محیط و همچنین لباس اهمیت ویژه ای دارد.

در عکس ها و فیلم های فرمالیته عروس معمولا از آن انواع لباس های فرمالیته سفید و رنگی، متناسب با سلیقه شخصی خود می توانید استفاده نمایید.

انواع لباس ها برای موقعیت های مختلف و با استایل متفاوت با طراحی حرفه ای توسط تیم رویداسما موجود می باشند که پاسخگوی انواع سلیقه ها می باشد و می توانید آن را با توجه به موقعیت پیش رو، سلیقه و استایل شخصی خود انتخاب نمایید، و با ورود به قسمت فروشگاه رویداسما به راحتی آن را خریداری نمایید. برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

2 دیدگاه در “لیست کامل لباس های مناسبتی عروس (14 مناسبت تا ازدواج)

  1. اعظم سادات حسینی گفت:

    خیلی عالی و دقیق گفته شده بود ممنون از مقاله مفیدتون من خودم وقتی ازدواج کردم سعی کردم تک تک مراسم ها رو حفظ کنم و الان بعد از 12 سال خیلی راضی هستم همسرم هم همینطور بود الان خدا رو شکر عکس ها رو که با بچه هام نگاه می کنم میبینم چیزی کم نبوده و خیلی خوب برگزار شده این مقاله منو برد به اون روزهای خوب

  2. سادات گفت:

    یاد اون روزا بخیر واقعا ممنون از مقاله کامل و جامع من الان 25 سال از ازدواجم میگذره دلم می خواد دختر و پسرم هم به همین سبک ازدواج کنن و خوشبخت بشن چون اگر این طور چیزا حذف بشه که دیگه جونا زود دلسرد میشن از ازدواج باید مراسم کامل گرفت با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *