لباس خواب

لباس خواب شب شما چه تاثیری بر خواب شما دارد؟

لباس خواب شب شما چه تاثیری بر خواب شما دارد؟

لباس خواب شب خوب نقشی حیاتی در سلامت و تندرستی ما ایفا می کند، بنابراین طبیعی است که بخواهیم هر شب از مزیت لباس خواب برای استراحت و یا روابط زناشویی استفاده کنیم.

شما در طول روز به لباس هایی که برای موقعیت های مختلف می پوشید اهمیت می دهید، اما این موضوع برای لباس شب نیز اهمیت دارد و مهم است که هر شب لباس مناسبی برای خوابیدن استفاده نمایید، زیرا لباسی که می پوشید می تواند تاثیر زیادی در کیفیت زندگی و خواب شما داشته باشد.

رویداسما در این مقاله به این موضوع می پردازد که چگونه لباس شب می تواند بر خواب ما تأثیر بگذارد و بهترین لباس برای پوشیدن در رختخواب چیست.

لباس خواب شب راحتی گل شقایق بنفش

سوتین را رها کنید و لباس خواب شب استفاده کنید

یک تصور غلط رایج وجود دارد که پوشیدن سوتین در هنگام خواب از افتادگی سینه در آینده جلوگیری می کند، در صورتی که، این موضوع درست نیست و در واقع استفاده از سوتین می تواند با اختلال در گردش خون و همچنین فشار غیرضروری به سینه شما باعث ایجاد مشکلاتی در سلامتی گردد مشکلاتی مانند تلاش بیشتر برای نفس کشیدن در هنگام خواب که به دلیل سفت بودن سوتین ایجاد می شود.

همچنین سوتین های فنر دار که بیش از حد به عمق پوست فشار می آورند، می توانند منجر به فرورفتگی، تحریک پوست و حتی کیست شوند، پس در واقع سوتین می‌تواند باعث ناراحتی و بی‌خوابی شود، بنابراین استفاده از سوتین در هنگام خواب به هیچ وجه توصیه نمی شود و ضروریتی ندارد.

خطر ابتلا به عفونت قارچی نیز با پوشیدن سوتین در رختخواب افزایش می یابد، به خصوص اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، همین امر در مورد زنانی که در رختخواب شلوار می پوشند نیز صدق می کند، در حالی که این موضوع ممکن است برای بسیاری از افراد عادی باشد، اما می تواند احتمال ابتلا به چنین عفونت هایی را افزایش دهد، بنابراین پوشیدن شلوار کوتاه  یا استفاده از پارچه های سبک مانند ساتن می تواند گزینه مناسب تری باشد.

لباس خواب شب راحتی بپوشید

پوشیدن لباس های گشاد و راحتی برای گردش خون و همچنین تنفس پوست شما مهم است استفاده از لباس خواب های با جنس ساتن و یا نخ می تواند کمک زیادی را به کیفیت زندگی و خواب شما ببخشد. پوشیدن لباس‌هایی مانند شلوارهای تنگ با نوارهای الاستیک یا تاپ و شلوارهای تنگ، بر گردش خون شما تأثیر منفی می‌گذارد و توانایی تنفس طبیعی شما را مختل می‌کند و همچنین می‌تواند منجر به تحریک پوست شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که پوشیدن لباس‌های تنگ در شب می‌تواند تولید ملاتونین را که مسئول تنظیم چرخه‌های خواب شما است، مهار کند و اگر ریتم شبانه‌روزی بدن شما متعادل نباشد، این می‌تواند واقعاً بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.

به لباس خواب شب پنبه ای و الیاف طبیعی توجه نمایید

الیاف طبیعی بهترین ماده برای خواب و لباس خواب شب است و یک انتخاب ایده آل است زیرا الیاف طبیعی سبک، نرم، راحت و ضد حساسیت است. علاوه بر این، به پوست شما اجازه تنفس می دهد و احتمال اینکه باعث تحریک یا بثورات پوستی شود، بسیار کمتر است، به خصوص اگر لباس گشاد باشد. انواع پارچه ها با انواع الیاف طبیعی وجود دارند مانند پنبه ای،، ویسکوز، ابریشم و غیره. اگر پنبه برای شما مناسب نیست، پارچه های دیگری مانند پارچه ابریشم یا بامبو جایگزین های خوبی هستند.

جوراب را به عنوان یکی از تکه های لباس خواب شب فراموش نکنید

برای همه کسانی که عاشق پوشیدن جوراب در رختخواب هستند، این خبر خوبی است، این کار فواید زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد که داشتن پاهای گرم می تواند به شما کمک کند آرام شوید و سریعتر به خواب بروید زیرا می تواند به کاهش فشار خون و آماده سازی بدن برای خواب کمک کند. همچنین به جلوگیری از ترک و خشکی پا نیز کمک می کند، یا اگر پاهای شما در شب عرق می کنند، جوراب رطوبت اضافی را جذب می کند و به خواب راحت تر کمک می کند.

انتخاب لباس خواب شب یک مسئله کاملا شخصی است

انتخاب شما برای پوشیدن در رختخواب یک موضوع کاملا شخصی است. شما ممکن است با یک ست لباس خواب شب راه راه نخی کاملاً خوشحال باشید، در حالی که شخص دیگری می تواند با یک لباس خواب ساتن طرح دار یا ساده همان احساس را تجربه نماید و همه انتخاب ها خوب و درست هستند فقط باید با انتخاب آگاهانه تر به خواب و زندگی خود کمک کنید.

انواع لباس خواب شب توری و راحتی را در دسته بندی لباس خواب توری و لباس خواب راحتی با تنوع بالا را می توانید در فروشگاه رویداسما انتخاب نمایید و همچنین برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

1 دیدگاه برای “لباس خواب شب شما چه تاثیری بر خواب شما دارد؟

  1. ازیتا گفت:

    کاملا درسته برای هر موقعیتی باید لباس متفاوتی تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *