لباس, سبک زندگی

شناخت 19 استایل شخصی

شناخت 19 استایل شخصی

استایل ها روش متمایز لباس پوشیدن برای هر فرد و در شرایط محیطی مختلف هستند که دارای انواع مختلفی می باشند و هر فرد با در نظر گرفتن نگرش، افکار، سلیقه و محیط یک یا چند استایل شخصی را برای خود انتخاب می نماید که در اینجا به معرفی آن ها می پردازیم، قبل از اینکه به معرفی انواع استایل بپردازیم بهتر است در مورد مفهوم کلی استایل و مد دانش کافی را به دست بیاورید این موضوع می تواند به شما در شناخت بهتر استایل و کاربرد آن کمک نماید و در انتخاب استایل شخصی مفید باشد، در مقاله استایل در دنیای مد به چه معناست؟ به طور کامل در مورد مفهوم استایل و کاربرد آن پرداخته شده است که در صورت تمایل می توانید به آن مراجعه نمایید.

در این مطلب می خوانید:

آیا استایل شخصی خود را می شناسید؟

اگر تا به حال به استایل شخصی خود توجه و شناختی نداشته اید در اینجا ما به شما کمک می کنیم که تمرکز بیشتری روی لباس های خود داشته باشید و استایل شخصی خود را بشناسید. خوب است بدانید اینکه در جامعه چطور لباس می پوشید بسیار با اهمیت است زیرا نشان دهنده نگرش، سلیقه و سبک زندگی شما می باشد و می تواند در روابط بین فردی شما تاثیر گذار باشد، با انتخاب صحیح استایل شخصی خود می توانید روابط خود را بهبود ببخشید و باعث موفقیت بیشتر در کارهای روزانه شوید.

چگونه استایل شخصی خود را انتخاب نمایید؟

شما می توانید یک یا چند استایل شخصی را برای خود انتخاب نمایید، محیط های مختلف شرایط متفاوتی را برای شما ایجاد می کنند و شما می توانید چند استایل را که به شخصیت و شرایط شما نزدیک تر است انتخاب نمایید. به طور مثال شاید شما دوست داشته باشید استایلی که در محل کار یا مهمانی می پوشید با استایلی که در خانه یا هنگام خرید می پوشید متفاوت باشد. 

برای شروع این کار ابتدا بهتر است انواع استایل را که در اینجا رویداسما برای شما جمع آوری کرده است  مطالعه نمایید و استایل هایی را که مورد علاقه تان است انتخاب کنید و بعد از آن به سراغ کمد لباس خود بروید و آن را با لباس های خود مقایسه نمایید و بعد از آن ارزیابی کنید که آیا لباس های تان با سبک های مورد علاقه تان هم خوانی دارند یا خیر.

ممکن است برخی از لباس های مورد علاقه تان را بر اساس مد و ترند سال خریداری کرده باشید یا آن را هدیه گرفته باشید و یا برخی از لباس های تان با استایل های مورد علاقه تان هم خوانی نداشته باشند برای نزدیک شدن به استایل های مورد نظرتان آهسته پیش بروید و با اضافه کردن یک تکه کوچک شروع کنید و کم کم آن را افزایش بدهید. به طور مثال اگر به استایل الگنت علاقه دارید یک شلوار الگنت را با استایل خود ادغام کنید و کم کم با اضافه کردن لباس های بیشتر به این استایل نزدیک شوید.

چند نوع استایل شخصی وجود دارد؟

استایل های متعددی در دنیای مد وجود دارد که بر اساس اصول زیبایی شنایی به وجود آمده اند و همیشه در حال تکامل هستند که هر کدام می توانند نشان دهنده شرایط و سبک زندگی متفاوت و منحصر به فردی باشند، برخی از استایل ها با یکدیگر هم پوشانی دارند به طور مثال برای داشتن یک استایل تایم لس می توانید از استایل الگنت، اولد مانی، کلاسیک و مینیمال استفاده نمایید. در اینجا تعدادی از برجسته ترین استایل ها در این فهرست بیان شده است.

استایل کلاسیک (classic style):

استایل کلاسیک نوعی لباس پوشیدن است که از لباس ها و اکسسوری های دهه های 1920 تا 1960 میلادی الهام گرفته شده است که در آن دوران لباس ها از حالت سنتی و پر تکلف خود خارج شده و ظاهری مدرن، ساده و راحت پیدا نمودند اما همچنان ظرافت، زنانگی، پیچیدگی، رسمی و زیبا بودن را حفظ نموده اند.

استایل کلاسیک ظاهری ساده، ظریف و جاودانه دارد و با استایل الگنت، سافستیکیتد و تایم لس هم پوشانی دارد. در زیبایی شناسی استایل کلاسیک تمرکز بر داشتن ظاهری بی تکلف، دوستانه و لوکس است و نسبت به ترندها بی توجه است. در این استایل از رنگ های خنثی و پخته استفاده می شود، لباس ها دارای برش های ساده و ساختارمند هستند و با کیف و کفش های مورد استفاده هم خوانی دارند، همچنین جواهرات و اکسسوری ها دارای ظرافت، پیچیدگی و زنانگی می باشند و از زرق و برق و خودنمایی فاصله دارند.

استایل کلاسیک برای استفاده در خیلی از موقعیت های رسمی و نیمه رسمی مانند محل کار و مهمانی ها مناسب است و اگر به دنبال یک استایل شیک و جاودانه هستید می توانید این استایل را انتخاب نمایید. یک پیراهن زنانه سفید، یا یک پیراهن زنانه مشکی کلاسیک یا یک دامن با سیلوئت تروپیز یک نمونه از استایل کلاسیک می باشد. یک لباس با استایل کلاسیک به دلیل پیروی نکردن از ترندها و تایم لس بودن می تواند مدت زمان طولانی در کمد لباس شما باقی بماند و هر زمان که تمایل داشتید از آن استفاده نمایید. 

مخمل مجلسی کمربنددار آبی نفتی سایز 32 تا 62

استایل الگنت یا استایل ظریف و برازنده (elegant style):

استایل الگنت در واقع از شخصیت الگنت برگرفته شده و آن را تکمیل می کند، شخصیت الگنت به معنای داشتن ظرافت و برازندگی در ظاهر و رفتار است، یک فرد الگنت در جامعه رفتاری مبادی آداب از خود نشان می دهد، محترم و مهربان است و آرامش و متانت خود را در مواجهه با شرایط مختلف حفظ می نمایند، مناسب با موقعیت لباس می پوشد و در پوشش خود نیز ظرافت و برازندگی را با استایل الگنت از خود نشان می دهد. ظرافت به معنی کمال و تسلط عمیق بر موضوع است، ظرافت به عنوان معیار سلیقه شناخته می شود که شامل سادگی، اثربخشی و سازگاری با شرایط در زیبایی شناسی مد است.

استایل الگنت دارای مولفه های سادگی، خویشتن داری و خودداری از جلوه گری در پوشش است ولی همچنان پیچیدگی و برازندگی در استایل مورد توجه است. استایل الگنت، کلاسیک، پیچیده، شیک و مدرن است، لباس ها در این استایل با کیفیت بالا می باشند و تناسب و سیلوئت مشخصی در طراحی دارند، پالت رنگ آن شامل رنگ های خنثی، طبیعی و پخته می شود و پارچه های طرح دار شامل طرح های ظریفی مانند خالدار، گلدار، راه راه و چهارخانه می شود. استفاده از اکسسوری و جواهرات ظریف و متناسب با لباس و موقعیت در این استایل دارای اهمیت زیادی می باشد.  

پیراهن و رویی مجلسی مشکی ساتن سایز 32 تا 62
پیراهن و رویی مجلسی مشکی ساتن سایز 32 تا 62

استایل سافستیکیتد، پیچیده یا سطح بالا (sophisticated style):

اگر تمایل دارید سبک لباس پوشیدن تان پیچیده باشد و نشان دهنده این باشد که شما برای انتخاب لباس و استایل خود دقت به خرج داده اید استایل سافستیکیتد را در انتخاب های خود قرار دهید، در این استایل ظاهر شما می بایست الگنت، شیک، درجه یک و بی عیب و نقص باشد و نشان دهد که برای ایجاد این استایل تلاش نموده اید.

برای داشتن ظاهر سطح بالا از رنگ های جیغ و نئونی مثل آبی کاربنی یا سبز فسفری، پارچه های پرینت شلوغ و لباس های ترند دوری کنید، در عوض از رنگ های پخته مثل آبی نیوی و همچنین رنگ های خنثی مثل سفید یا مشکی و پرینت های منظم تر و مشخص تر مثل پارچه های گل دار و پلنگی استفاده کنید.

مجلسی ساتن فلوئنس سبز کله غازی بلند چپ و راستی سایز 32 تا 62

استایل شیک (chic style):

شیک در لغت به معنای زیبا و با سلیقه بودن است، استایل شیک به معنای داشتن ظرافت و پیچیدگی هوشمندانه در لباس پوشیدن است و نتیجه آن ظاهری باشکوه و ممتاز است، در استایل شیک استفاده از رنگ های خنثی مانند طیف رنگ های کرم، سفید و مشکی و رنگ های غنی مانند زرشکی استفاده می شود و حداکثر از سه رنگ در ترکیب پوشش استفاده می شود.

استایل شیک با لباس های با کیفیت، با ساختار و سیلوئت متناسب و جزئیات کم شناخته می شود و در آن از خطوط ظریف، مشخص و منظم بهره برده می شود. استایل شیک از استایل کلاسیک و الگنت الهام می گیرد و از این رو استایلی جاودانه است که مدت ها می توان آن را استفاده نمود بدون آنکه قدیمی شود.

مجلسی کوتاه دخترانه قرمز فلوئنس چپ و راستی آستین بلند سایز 32 تا 62

استایل کمینه گرایی یا مینیمال (minimal style):

لباس پوشیدن به سبک مینیمال از مکتب مینیمالیسم سرچشمه می گیرد و اساس آن بر پایه سادگی و به دور از پیچیدگی است. برخی افراد در زندگی شخصی سبک زندگی مینیمال را به طور کامل انتخاب نموده اند که در آن به شکل انتخابی از کمترین وسایل برای زندگی استفاده می شود و تمرکز فقط بر روی لوازمی است که به آن نیاز دارند و از این روش برای چیدمان منزل و سبک پوشش خود استفاده می نمایند. زیبایی شناسی مینیمالیستی بر سادگی و حداقل ها تاکید دارد و از نظر ظاهری آرامبخش و بدون استرس است.

از ویژگی های این سبک لباس هایی با خطوط ساده و مشخص، رنگ های خنثی و سیلوئت های جاودانه و ماندگار است. برای داشتن یک استایل مینیمال می بایست لباس های با سیلوئت ساده را انتخاب نمایید و از رنگ های کمی در استایل خود استفاده نمایید، رنگ های سفید، مشکی، کرم و طوسی جز رنگ های خنثی و پرکاربرد در در این سبک هستند. در استایل مینیمال لباس ها دارای استایل آزاد می باشند و به فرد ظاهری متواضعانه و صمیمی می دهد. اکسسوری ها نیز ساده و به دور از زرق و برق هستند و توجه به استفاده از حداقل هاست.

پیراهن آزاد مشکی آستین کوتاه سایز 32 تا 62

استایل رمانتیک (romantic style):

رمانتیک در لغت به معنای افسانه ای و عاشقانه است و در تفکر رمانتیک تخیل، احساسات و ابراز احساسات، درک زیبایی های طبیعت، و غیره کانون توجه است و در استایل رمانتیک از این ویژگی ها در طراحی لباس ها الهام گرفته می شود. استایل رمانتیک دارای سیلوئت و بافتی نرم با حس های زنانه و ظریف است.

در استایل رمانتیک پارچه های پنبه ای، تور، دانتل و حریر، پارچه های گلدار، پارچه های گلدوزی شده و سنگ دوزی شده کاربرد دارد و پالت رنگی آن بیشتر شامل رنگ های روشن می باشد. طراحی لباس ها در استایل رمانتیک دارای خطوطی روان و افتاده با تکنیک هایی مانند چین های متنوع مثل رافل و فلوئنس، دراپه است. اکسسوری های ظریف در این استایل ظرافت لباس ها تکمیل می نماید و حسی رویایی و افسانه ای به آن می بخشد.

مجلسی 6 دامنه آبی نفتی یقه ضربدری توری سایز 32 تا 62

استایل جاودانه، بی انتها یا تایم لس (timeless style):

استایل جاودانه نوعی زیبایی شناسی در پوشش است که به شما کمک می کند با لباس های ماندگار و ساده به گونه ای لباس بپوشید که همیشه شیک، پیچیده، زیبا و ظریف به نظر برسید و از جهت پیرو مد پایدار نیز هست. در استایل جاودانه تاکید بر انتخاب لباس هایی است که از استایل کلاسیک و گاهی مینیمال پیروی می کنند و همچنین از کیفیت بالایی برخودارند که می توان برای مدت طولانی از آن ها استفاده نمود و مطمئن بود که کماکان ظاهری شیک و با کیفیت دارند.

استایل جاودانه نسبت به مد و ترندها بی توجه است زیرا مد و ترند مدت زمان کوتاهی دارد و سریع فراموش می شود. استایل جاودانه به سادگی و کاربردی بودن لباس و لوازم جانبی یک استایل در کنار شیک بودن آن اهمیت می دهد به طور مثال اگر شما یک دامن اِی لاین مشکی در کمد لباس خود داشته باشید می توانید در شرایط مختلف از آن استفاده نمایید. برای داشتن یک استایل جاودانه استفاده از پالت رنگ های خنثی، جواهرات و اکسسوری های ساده، سیلوئت مشخص در لباس و استفاده از لباس های با کیفیت مورد توجه می باشد.

پیراهن آزاد کوتاه ساتن سفید سایز 32 تا 62

استایل اتنیک لباس قومی یا سنتی (Ethnic style or traditional style):

در تمام جهان و تا قبل از تغییر مد در قرن بیستم، در هر منطقه جغرافیایی و در هر فرهنگی یک پوشش خاص برای مردم آن منطقه و فرهنگ مورد استفاده قرار می گرفت که از بقیه مناطق و فرهنگ ها متمایز بود که گاهی به آن لباس محلی نیز اطلاق می شود. با وجود تغییر سبک لباس پوشیدن در دنیای امروز لباس های سنتی هنوز در تمام جهان به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

در برخی نقاط جهان این لباس ها گاهی به صورت روزمره استفاده می شود مثل استفاده از ساری در کشور هند، یا استفاده از کلاه وسترن در امریکا؛ یا گاهی اوقات در مراسم خاص مثل عیدها و مناسبت ها مورد استفاده قرار می گیرد. یک شیوه دیگر برای استفاده از لباس های سنتی مدرن کردن آن با حفظ استایل اولیه آن است مثل کیمونو که یک لباس سنتی ژاپنی است و هم اکنون کیمونو مدرن در تمام جهان محبوب و مورد استفاده است و به عنوان شومیز کیمونو و مانتو یا رویی کیمونو استفاده می شود. پیراهن کفتان و کمربند اوبی از دیگر نمونه های لباس های سنتی مدرن شده و مورد استفاده در دنیای مد امروز و استایل شخصی است. 

مانتو کفتان بلند مشکی کرپ نخ سایز 32 تا 62

استایل باز رواج، پسرو یا رترو (retro style):

در این استایل شخصی طراحان مد و فشن لباس ها را با الهام گرفتن از یک دوره یا سبک لباس پوشیدن طراحی می کنند که حداقل 20 سال از آن گذشته باشد معمولا در استایل رترو بیشتر از استایل های دهه 60، 70 و 80 میلادی استفاده می شود. افرادی که نسبت به گذشته احساس دلتنگی و تعلق دارند علاقه دارند این حس دلتنگی و نوستالژیک را با استفاده از یک استایل رترو تجربه نمایند و سفری ذهنی به گذشته داشته باشند.

این تصور می تواند از طریق تجربه های شخصی گذشته فرد شکل گرفته باشد یا از طریق رسانه ها و اطرافیان به وجود بیاید.  برای تشخیص استایل رترو باید در مورد استایل هایی که در گذشته مرسوم بوده اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید آن را با یکی از آن استایل ها تطبیق دهید. گاهی افراد به عنوان سرگرمی یک مهمانی با تم رترو ترتیب می دهند و در آن از استایل رترو استفاده می کنند. 

استایل قدیمی یا وینتیج vintage style:

معمولا لباس هایی که توسط تولید کنندگان لباس تولید شده باشند و در زمان لازم به فروش نرسیده باشند وارد انبار می شوند و اصطلاحا به آن ها لباس انبار شده یا لباس استاک stock clothes می گویند که با قیمت پایین تر در فروشگاه های لباس استاک به فروش می رسند. عمر لباس های استاک کمتر از 20 سال است و از این رو این لباس ها هنوز تا حدودی مد روز محسوب می شوند، وقتی عمر این لباس ها از 20 سال عبور کند دیگر مد روز محسوب نمی شوند سبکی قدیمی و وینتیج پیدا می کنند.

به لباس هایی که بین 20 سال و تا کمتر از 100 سال از تولید آن ها گذشته باشد و با فروخته شدن در فروشگاه های مخصوص لباس های وینتیج به چرخه بازار باز گردانده می شود لباس وینتیج گفته می شود. همچنین لباس هایی که بیش تر از 100 سال از عمر آن گذشته باشد به عنوان لباس عتیقه شناخته می شود و دیگر در دسته وینتیج قرار داده نمی شوند. افراد مختلف با توجه به سلیقه شخصی خود نمونه هایی از آن را برای استایل شخصی خود انتخاب می نمایند و باعث برگردانده شدن آن لباس ها به چرخه بازار می گردند.

با انتخاب لباس های وینتیج فرد استایلی قدیمی و مربوط به زمان تولید آن لباس پیدا می کند که برای افراد دوستدار تاریخ و خاطره باز مورد پسند می باشد. فروشگاه های لباس استاک و وینتیج در کنار لباس های نو انبار شده تعدادی لباس دست دوم نیز دارند و به فروش می رسانند دوستداران محیط زیست معتقدند که خرید و فروش لباس های استاک، وینتیج، عتیقه و دست دوم یک راه مفید برای حفظ محیط زیست است که از مد پایدار پیروی می کند، از این رو دوستداران طبیعت گاهی این استایل را برای خود انتخاب می نمایند.

استایل ظاهر ثروتمندانه یا ظاهر گران قیمت (rich look or expensive look style):

این استایل شخصی بیان گر ثروت، موقعیت و رفاه شخصی می باشد. در استایل ظاهر ثروتمندانه لباس ها دارای استایل کلاسیک، پیچیده، شیک، الگنت و تایم لس هستند و تاکید بر داشتن ظاهری آراسته و بدون تکلف است. برای تعامل بهتر در جامعه این استایل شخصی تاثیر گذار می باشد، زیرا شما در هر موقعیتی که قرار بگیرید با ظاهر خود به دیگران نشان می دهید که در انجام امور مختلف توانا هستید و این حس از طرف شما به جامعه انتقال می یابد و پذیرفته می شود.

برای داشتن ظاهر ثروتمندانه باید از لباس های با کیفیت بالا استفاده نمایید و به خوبی از آن ها نگهداری کنید، ظاهر شما باید مرتب و تمیز باشد، لباس ها اتو شده باشند و اگر لباسی دارید که ظاهر کهنه ای پیدا کرده است آن را کنار بگذارید و از اکسسوری های مختلف مانند عینک، ساعت و جواهرات کلاسیک استفاده نمایید زیرا نشان دهنده توجه شما به جزئیات و پیچیدگی در استایل است، از کیف و کفش با کیفیت با استایل کلاسیک استفاده نمایید و به خوبی از آن ها نگهداری کنید. برای انتخاب رنگ لباس ها و اکسسوری ها رنگ های طبیعی، پخته و خنثی را مورد توجه قرار بدهید و همچنین گاهی از استایل مونوکروم استفاده نمایید.

مجلسی بلند سفید آستین انجل سایز 32 تا 63

استایل خیره کننده یا پر زرق و برق  (glamorous style) :

اگر تمایل دارید استایلی زیبا، فانتزی، خاص و عجیب داشته باشید این استایل شخصی مناسب شماست، در استایل خیره کننده همان طور که از اسمش بر می آید درخشیدن و نقطه توجه بودن اهمیت دارد، از این رو استفاده از پارچه های براق مانند ساتن و چرم، پارچه های کار شده و آراسته شده مانند انواع پولک دوزی، جواهر دوزی و غیره، پرینت های جذاب مانند پلنگی و پوست ماری و همچنین رنگ های جیغ مانند قرمز بسیار مورد توجه می باشد. لباس های با طراحی های خاص و پیچیده و لباس های سفارشی نیز در این استایل قرار دارند. این استایل را می توان در مهمانی ها استفاده نمود و از نمونه های ساده تر آن در پوشش روزمره نیز بهره برد.

پیراهن مجلسی کار شده

استایل مجلل یا لاکچری (luxury style):

لاکچری بودن به معنای زندگی مجلل با آسایش زیاد است، چیزی که لذت و راحتی را افزایش می دهد اما ضروری نیست. استایل لاکچری یک سبک لباس پوشیدن است که در آن سبک زندگی لاکچری به طور واضح به چشم می خورد.

از ویژگی های لباس ها و اکسسوری های لوکس در این استایل شخصی کیفیت بالا و خاص بودن آن هاست، در لباس های لاکچری از مواد با کیفیت بالا استفاده می شود و تولید آن با مهارت بالا و طراحی حرفه ای با دقت و توجه به جزئیات انجام می شود. مواد اولیه ای که در لباس های لاکچری استفاده می شود شامل ابریشم، چرم، خز یا پشم و همچنین پارچه های گران قیمت مانند ساتن و پارچه های کار شده مجلسی می شود که ظاهری مجلل و خاص به استایل لاکچری می دهد.

لباس های دست دوز و کار شده که معمولا مناسب موقعیت های رسمی مجلسی می باشد یکی از نمونه های لباس های لاکچری می باشد. برای داشتن استایل لاکچری از لباس هایی با زیبایی شناسی استایل الگنت، شیک می توان استفاده کرد. به طور مثال یک مانتو پیراهنی کرپ، پیراهن ساتن، دامن حریر یا پیراهن مجلسی کرپ با کت خز می تواند یک استایل لاکچری را به خوبی نشان دهد. 

پیراهن مجلسی توری دودامنه آبی نفتی سایز 32 تا 62
پیراهن مجلسی توری دودامنه آبی نفتی سایز 32 تا 62

استایل اولد مانی یا ثروت موروثی (old money):

اصطلاح ثروت موروثی به افراد ثروتمندی اطلاق می شود که توانسته اند ثروت خود را در طول نسل های مختلف حفظ نمایند، سبک زندگی این افراد مبتنی بر حفظ سنت و اصالت، فرهنگ، اخلاق و خویشتن داری، و همچنین ماجراجویی و ریسک پذیری است. استایل اولد مانی از همین سبک زندگی برگرفته شده است.

در لباس پوشیدن به سبک اولد مانی سادگی، تاکید بر اصالت و ظرافت، بی تکلف بودن و ماجراجویی به چشم می خورد. زیبایی شناسی در این سبک شامل کیفیت بالا در دوخت و مواد اولیه، رنگ های روشن، خنثی، خاکی و پخته می شود که از سبک کلاسیک، الگنت و تایم لس الهام گرفته می شود و توجهی به مد و ترند ندارد.

در پالت رنگی سبک ثروت قدیمی رنگ سفید بادبانی (سفید آف وایت)، قرمز ملوانی، آبی نیوی، طیف رنگ های خاکی و آبی آسمانی مورد توجه است. در کمد لباس استایل اولد مانی لباس های رسمی، کت و شلوار، پیراهن های کلاسیک و الگنت، کفش های شیک و راحت چرمی مانند لوفر و آکسفورد، جواهرهای مروارید و پارچه با طرح خالدار و چهار خانه دیده می شود. 

پیراهن ساتن چپ و راستی آبی نفتی مجلسی آستین بلند سایز 32 تا 62

استایل مجلل خاموش یا کوایت لاکچری (Quiet Luxury):

برخی افراد علاقه دارند استایل شخصی و سبک لباس پوشیدن شان به گونه ای باشد که آن ها را در اجتماع مورد توجه قرار ندهد ولی همچنان استایلی گران قیمت، شیک و متناسب داشته باشند، لباس های استایل مجلل خاموش دارای استایل کلاسیک هستند، سیلوئت سطح بالایی دارند و پارچه ها و دوخت آن کیفیت بسیار بالایی دارد و همچنین برگرفته از مولفه های مد پایدار، استایل بدون زمان (timeless) و استفاده از کمد کپسولی تطبیق پذیر می باشد.

در این استایل شخصی از لباس های گران قیمت با ظاهر ساده و چند منظوره و رنگ های خنثی و طبیعی استفاده می شود، که می توان آن را بارها در محیط های مختلف استفاده نمود، پارچه های به کار رفته در این استایل بسیار مرغوب و با دوام می باشد مانند پارچه موهر. با توجه به قیمت بالایی که اینگونه لباس ها دارند معمولا افراد ثروتمند یا در حال پیشرفت از این استایل استفاده می نمایند. 

مجلسی گردنی کمربندی سبز کله غازی سایز 32 تا 62

استایل لوکس پرهیایو یا نیو مانی استایل (loud luxury style or new money style):

در این استایل شخصی فرد سعی دارد با سبک پوشش خود ثروت و دارایی اش را به طور واضح به نمایش بگذارد که در آن یک سبک زندگی پر هیجان با خوشگذرانی و مهمانی های زیاد مورد توجه است. معمولا افرادی که علاقه دارند مورد توجه قرار بگیرند مانند برخی از جوانان یا افرادی که در مدت زمان کوتاه تری به موفقیت و ثروت رسیده اند این سبک را انتخاب می نمایند. در استایل لوکس پر هیاهو از جواهرت پر زرق و برق، لباس هایی با سیلوئت نامتعارف، اکسسوری و لباس هایی با لوگو چاپ شده و رنگ های جسورانه و جیغ مورد تاکید می باشد.

کراپ ساتن مجلسی کمرکش قرمز سایز 32 تا 62
کراپ ساتن مجلسی کمرکش قرمز سایز 32 تا 62

استایل ثروت پنهان (stealth wealth style):

در این سبک لباس پوشیدن فرد سعی می کند در استایل شخصی خود هر چه بیشتر از تجمل دوری کند و سادگی بیشتری را در پوشش خود به کار ببرد و همچنان که از لباس های با کیفیت بالا در دوخت و مواد اولیه استفاده می کند ظاهری ساده و راحت داشته باشد، در استایل ثروت پنهان از تکه های ساده و مرسوم در لباس پوشیدن استفاده می شود و رنگ های طبیعی و خنثی به کار می رود، در این سبک از ترندها و موارد تجمل گونه دوری می شود و استایل مینیمال و استایل شهری مورد توجه قرار می گیرد.

استایل ثروت پنهان در میان برخی از افراد ثروتمند به چشم می خورد و در واقع این افراد با این سبک پوشش سعی دارند رفاه و ثروت خود را در ظاهر و پوشش خود مخفی نمایند، و تفاوت آن با استایل لوکس خاموش در این است که در سبک ثروت پنهان فرد سعی دارد ثروت و رفاه خود را به نمایش نگذارد در حالی که در استایل لوکس خاموش اصول استایل کلاسیک مورد توجه است که بین طبقه مرفه بسیار مرسوم می باشد. 

استایل شخصی

استایل بوهو یا بوهیمن شیک (Boho chic bohemian or) :

استایل بوهو یا بوهیمن یک استایل شخصی بر اساس زیبایی شناسی آزادانه است که از طبیعت و سبک زندگی بوهیمن ها الهام گرفته شده است، بوهیمن ها افرادی بودند که در اروپا به زندگی رها و نامتعارف خارج از شهر و به صورت عشایری علاقه داشتند، کولی ها و عده از هنرمندان هنجار شکن در گذشته یکی از طرفداران این سبک زندگی بودند که به این سبک زندگی می پرداختند.

این استایل در واقع سبک پوشش افرادی است که به رهایی، راحتی و نامتعارف بودن در پوشش علاقه دارند که شباهت هایی به استایل گرانچ، هیپی و روستایی نیز دارد. استایل بوهو شیک امروزه در میان زنان مدرن علاقمند به استایل بوهو جایگاه ویژه ای پیدا نموده است زیرا به راحتی می توانند لباس هایی را انتخاب نمایند که در کنار اینکه از استایل بوهو الهام گرفته باشد شیک و الگنت نیز باشند.

رنگ های مورد استفاده در استایل بوهو شامل رنگ های روشن، شاد و نزدیک به طبیعت است و اغلب رنگ های مورد استفاده از طیف رنگ های گرم هستند. رنگ روشن مثل سفید و صورتی که بسیار پر کاربرد است، رنگ شاد و گرم مثل زرد و نارنجی که به طبیعت پاییزی نزدیک است و همچنین رنگ های سرد تر مثل آبی فیروزه ای رودخانه و سبز گیاهی که تداعی کننده برگ درختان است.

از مولفه های لباس بوهو پارچه های طرح دار شلوغ، گلدوزی زیاد و رنگی، دامن کلوش بلند، شلوارک جین، چکمه کابویی، کیف های کار شده، جلیقه چرم و کتان، پیراهن دکمه دار کلاسیک، ساق شلواری یا لگینگ تاپ های نیمه باز است. سبک بوهو شیک امروزه در میان نوجوانان، هنرمندان و افراد علاقمند به طبیعت و رهایی فکری محبوب است. 

استایل آویخته یا فلاپر (flapper style):

در دهه 1920 استایل شخصی فلاپر یکی از استایل های محبوب بین خانم ها بود در این استایل لباس ها از حالت سنگین، چسبان و پر زحمت خارج شدند و با الهام از لباس های شرقی استایل آزاد پیدا کردند، که هم به عنوان لباس بیرونی و هم به عنوان لباس مجلسی و مهمانی کاربرد داشت.

لباس های مجلسی با استایل فلاپر یا ساده بودند و با اکسسوری های متنوع مانند جواهرات مروارید، کیف های دستی کوچک و دستکش بلند استفاده می شدند یا دارای سنگ دوزی های متنوع بر روی لباس بودند. لباس های بیرونی نیز سیلوئت آزادی پیدا نمود و گاهی با یک کمربند بسته می شد که حالت زنانه زیبایی داشت.

زیبایی، ظرافت، زنانگی و مدرنیته در این استایل مورد توجه بود. رویکرد مدرن به زندگی به عنوان یک طرز تفکر جدید با لباس های آزاد تداعی شد که در آن بر راحتی، سادگی و جلوه طبیعی فرد تاکید می شد. این استایل همچنان بین مردم محبوب و پر طرفدار است و به عنوان یک استایل شخصی مورد توجه قرار گرفته است. 

برند رویداسما با طراحی های مدرن و به روز در استایل های مختلف قابل توجه است. رویداسما با تنوع بالا در محصولات و رنگبندی توانسته پاسخگوی همه سلیقه ها باشد. رویداسما با علم به ویژگی های مختلف اندامی، موقعیت های مختلف، سلیقه ها و استایل های متنوع لباس های منحصر به فردی را طراحی می نماید. با ورود به قسمت فروشگاه رویداسما می توانید لباس مورد نظر خود را با استایل مورد نظر خود انتخاب و خریداری کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و خبرهای جدید می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

5 دیدگاه در “شناخت 19 استایل شخصی

  1. عاطی گفت:

    من خودم چند تا استایل رو انتخاب کردم و برای موقعیتای مختلف استفاده می کنم مثلا دانشگاه خب ساده تر باید پوشید

  2. توقع شما از یک نرم افزار حسابداری غیر از اینکه صبح براتون چایی بیاره چیه؟
    ساده باشه؟
    ارزون باشه؟
    به فروشگاه تون وصل بشه؟
    پشتیبانی عالی و دائمی داشته باشه؟
    توی حساب و کتاب دقیق باشه؟
    نیازی به هزینه پشتیبانی و تمدید سالانه نباشه؟
    هوای اقساط تون رو داشته باشه؟
    انواع گزارش و نمودار هزینه و درآمد داشته باشه؟

    به قول بازاری ها … ببر, خوشت اومد بیا بخر
    قبل از خرید مهلت تست 5 روزه دارید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بود دوستان ما در تیم پشتیبانی کاملا شما رو راهنمایی میکنند.

    تماس بگیرید‌ : 02128429522
    یا اینکه قبل از تماس سایت ما رو بررسی کنید. chalakhesab.ir

    چالاک حساب تاریخ امروز: 2023/09/16 07:58:25

  3. سو ینی گفت:

    خیلی جالبه از بین این استایل ها برای یک دختر نوجون که بخواد استایلش رو بشناسه که خوش تیپ تر بشه کلا باید لباس رو خوب ست کنی وگرنه خوش تیپ نمیشی

    1. طاهره گفت:

      استایل شیک بین همه استایل ها بهتره 💫

  4. ساناز گفت:

    بسیار جالب بود خب حالا ما بخواییم استایلی رو که می خواییم پیاده کنیم باید خوب بودنیم چطور هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *