سبک زندگی

راهنمای انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی در طراحی داخلی (5 آیتم در انتخاب لوازم دکوراسیون)

دکوراسیون داخلی

برای همه افراد داشتن دکوراسیون داخلی جذاب، کاربردی و راحت در فضای درونی ساختمان بسیار دلنشین و رضایت بخش است. برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی ایده آل باید در انتخاب و هماهنگی اسباب و اثاثیه، لوازم جانبی و دکوری دقت کرد. همچنین باید بین وسایل به کار رفته در محیط هماهنگی و تناسب ایجاد کرد و آن را با سلیقه فردی و کاربرد آن همخوان کرد.

با بالا بردن دانش خود در زمینه دکوراسیون داخلی به راحتی می توانید به دکوراسیون مد نظر خود برسید و محل سکونت یا محل کار خود را به خوبی بیارایید. از این رو در این مقاله رویداسما سعی دارد شما را با هنر دکوراسیون داخلی و روش های آن آشنا کند لطفا در این مقاله با ما همراه باشید. 

دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی چیست؟

دکوراسیون (Decoration) یک کلمه فرانسوی به معنای آراستن و چیدمان است. در طراحی فضای درونی ساختمان از هر دو اصطلاح طراحی داخلی  (Interior design) و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی علم و هنر برنامه ریزی برای ارتقای فضای داخلی ساختمان است. هدف طراحی داخلی تامین نیازهای لازم برای استفاده راحت تر از محیط می باشد. در طراحی داخلی با هماهنگی بیشتر ویژگی های زیبایی شناختی محیطی سالم تر و زیباتر برای افراد فراهم می شود. 

دکوراسیون داخلی شامل انواع مختلفی از عناصر موجود در فضای داخلی می باشد. که به دو دسته عناصر ثابت و متحرک تقسیم می شوند.

عناصر ثابت:

عناصری که ایجاد تغییر در آن ها سخت تر است و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. مانند رنگ دیوارها، کفپوش، دیوارپوش، کمد دیواری و غیره.

عناصر متحرک:

عناصر متحرک شامل وسایلی است که به راحتی قابل تعویض و جابجایی است و در محیط داخلی استفاده می شود که در اصطلاح به آن اسباب و اثاثیه (furniture) یا لوازم دکور (decorative accessories) می گویند.

در واقع اسباب و اثاثیه شامل، تمام اشیا و وسایل کوچک و بزرگ متحرک، لوازم جانبی و دکوری می باشد. مانند مبلمان، پرده، ظروف آشپزخانه، مجسمه، شمع و غیره. 

در انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی به چه آیتم هایی باید توجه کرد؟

1. توجه به کاربری ساختمان

قبل از انتخاب لوازم دکوراسیون باید به کاربری ساختمان توجه کرد.
در دکوراسیون تجاری دکور و مبلمان باید به گونه ای چیدمان شوند که باعث جذب بیشتر مشتری شوند.
در دکوراسیون اداری با انتخاب صحیح لوازم دکوراسیون داخلی، باید محیطی مناسب برای افزایش کارایی کارمندان ایجاد نمود که باعث بالا بردن کارایی آن شود و رضایت و راحتی مراجعین را در بر داشته باشد.
در دکوراسیون منزل چیدمان باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد حس راحتی، صمیمت و شادی در فرد شود. در دکوراسیون منزل بیشتر از سلیقه و علاقه شخصی افراد استفاده می شود.

2. کاربرد لوازم دکوراسیون

در قدم دوم باید دانست که در کنار اهمیت وسایل کاربردی باید به تناسب آن با محیط توجه کرد. به طور مثال اگر منزل شما در یک واحد آپارتمانی است و شما فرزند خردسالی دارید که در طول روز مشغول بازی است با موکت کردن فضای خانه هم میزان سر و صدا را کاهش می دهید و هم میزان ضربه دیدن کودک خود را کاهش می دهید. در قدم سوم بهتر است به جنبه زیبایی شناسی لوازم دکوراسیون توجه کرد. ترکیب رنگ مبلمان، پرده و سایر اکسسوری ها، تناسب اندازه لوازم دکوراسیون و همچنین تناسب با محیط و سلیقه فردی از جنبه های زیبایی شناسی در این زمینه می باشد.

3. هماهنگی داشتن با افراد آن محیط و ساختمان

انواع مبلمان و لوازم دکوراسیون وجود دارد که با اهداف مختلف و برای شرایط متفاوت طراحی شده است. شما با در نظر گرفتن شرایط خود و همچنین محیط و ساختمان می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. انتخاب صحیح بر اساس سلیقه شخصی و شرایط محیطی باعث ایجاد احساس رضایت و راحتی در شما می شود.

4. استایل دکوراسیون

دکوراسیون داخلی به طور کلی دارای چند استایل مختلف است. استایل در لغت به معنای سبک و روش انجام یک کار است. استایل در واقع پاسخی از احساسات، حالات و عواطف فرد است که در هنرهای مختلف ایجاد شده است. با به دست آوردن دانش در زمینه استایل های طراحی داخلی می توانید به دکوراسیون داخلی دلخواه خود برسید. 

برای داشتن دکوراسیون داخلی ایده آل با پیروی کردن از یک استایل یا ترکیب چند استایل طراحی داخلی زیبا و چشم نوازی را ایجاد کنید. پس هنگام انتخاب لوازم دکوراسیون به استایل مورد علاقه خود توجه کنید و دقت کنید که استایل وسیله ای که قصد خرید آن را دارید با استایل مورد علاقه تان هماهنگی داشته باشد.

5. توجه به اندازه محیط و میزان تردد

آیتم دیگری که در انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد اندازه محیط پیرامون شما و میزان تردد در داخل ساختمان است. به طور مثال برای یک ساختمان بزرگ با تردد زیاد نیاز به مبلمان بیشتری دارد. همچنین در یک ساختمان کوچک، قرار دادن مبلمان ظریف باعث استفاده بهینه تری از فضا می شود. ضمن اینکه این مورد از لحاظ زیبایی شناسی نیز مطلوب تر است.

انواع لوازم دکوراسیون در فروشگاه رویداسما موجود است که می توانید آن را با توجه به آیتم های ارائه شده و سلیقه شخصی انتخاب و خریداری نمایید و دکوراسیون شیک و منحصر بفردی را خلق نمایید.

همچنین برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *