سبک زندگی, پارچه, عروسی, لباس, مناسبتها

استایل لباس آزاد چیست؟

استایل لباس آزاد چیست؟

لباس آزاد به لباسی گفته می شود که یا به طور کامل گشاد و آزاد است یا قسمتی از لباس به صورت آزاد طراحی شده است در همه نوع لباس زنانه مثل پیراهن، تاپ و بلوز، شلوار، دامن، رویی، کت و غیره مدل هایی با طراحی آزاد وجود دارد. این نوع پوشش یا به طور یکسره آزاد است یا در قسمت هایی از آن قابل تنظیم می باشد که در آن قسمت ها با سلیقه فرد تنگ می شود و رویداسما در این مطلب قصد دارد شما را با استایل لباس های آزاد بیشتر آشنا نماید پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

شومیز دکلته رافل دار آبی نفتی استایل لباس آزاد

چرا لباس آزاد بپوشیم؟

اگر بخواهیم لباس ها را در یک دسته بندی کلی به دو دسته فیت و آزاد تقسیم نماییم می توان گفت که با انتخاب صحیح، لباس آزاد را در هر موقعیتی می توان استفاده نمود.

در همه لاین ها مثل لاین لباس بیرونی، لباس خواب و راحتی، لباس مجلسی، لباس رسمی و غیره لباس های آزاد طراحی شده اند و به صورت یک استایل متفاوت موجود می باشند که انتخاب آن ها می تواند مزیت هایی را برای فرد داشته باشد.

لباس آزاد حس راحتی به فرد می دهد و باعث گردش خون  بیشتر در فرد می گردد و رطوبت پوست را بیشتر حفظ می نماید و بدن کمتر عرق می کند.

اگر ساعت های طولانی مجبور هستید در یک وضعیت قرار داشته باشید مثلا به سر کار می روید یا دانشجو هستید و تمام وقت خود را در دانشگاه به سر می برید با لباس آزاد راحتی بیشتری را احساس می کنید و دیرتر خسته می شوید.

در فصل گرما گردش هوا در لباس های آزاد بیشتر است و باعث می شود که فرد احساس خنکی بیشتری داشته باشد، همچنین در فصل سرما به دلیل پوشش زیاد تنفس پوست با لباس آزاد بیشتر است و اکسیژن بیشتری به فرد می رسد.

گاهی به طور فشرده در یک مدت زمان کوتاه لازم است که به یک سفر کاری یا خانوادگی بروید و در آن زمان افراد زیادی را ملاقات کنید و به مکان های متنوعی سر بزنید یا برای تعطیلات یک سفر توریستی و پر هیجان را انتخاب نمایید و بخواهید تمام وقت خود را به گشت و گذار و مشاهده فضاهای جدید بگذرانید، در این موقعیت استفاده از لباس های با استایل آزاد باعث می شود که شما دیرتر خسته شوید و در ملاقات ها و دیدارهای خود بهترین وجهه را از خود نشان دهید.

گاهی اوقات احساس می کنید نیاز به آرامش و استراحت دارید مثلا وقتی تمام روز یا هفته را مشغول فعالیت بوده اید و در آخر روز یا هفته وقت استراحت دارید که در این زمان انتخاب لباس آزاد می تواند به شما کمک نماید که به خوبی تنش ها را از خود خارج نمایید.

ممکن است بخواهید با استفاده از لباس آزاد قسمتی از بدن خود را متفاوت جلوه دهید، فرم بدن شما با انتخاب یک لباس آزاد جلوه بیشتری پیدا می کند، با مراجعه به مطلب فرم بدن می توانید فرم بدن خود را بشناسید.

یک عضو جدید قرار است وارد زندگی شما شود و شما باردار هستید نگه داری از او در این 9 ماه و بعد از آن در زمان شیردهی موضوع مهمی است که شما به خوبی به آن واقف هستید، در زمان بارداری کم کم شکم شما بزرگ می شود و بنابراین استفاده از لباس آزاد برای شما راحت تر است زیرا نگران تنگ شدن آن در ماه های بعد نیستید و بعد از زایمان هم به دلیل مشغله زیاد و نیاز به استراحت و راحتی، لباس آزاد می تواند راهگشای شما باشد.

برای نشان دادن شور عشق و استحکام رابطه بین دو نفر لباس خواب توری همیشه مورد استفاده قرار می گیرد که دارای سبک های مختلفی می باشد که مدل های آزاد آن با چین ها و جزئیات متنوعی که دارند حس عشق، صمیمیت و شکوه را به فرد القا می نماید.

چه مدل لباس هایی جز دسته لباس های آزاد محسوب می شود؟

پیراهن های مدل تنت، اِی لاین، شیفت، امپایر، کمیزول، کفتان و کیمونو جز پیراهن های با طراحی آزاد هستند ولی انواع دیگر پیراهن ها نیز در دو دسته فیت و آزاد می تواند طراحی شود مثل پیراهن چپ و راستی، پیراهن سان درس یا تابستانی، هالتری، آف شولدر یا دکلته، رافل دار و غیره.

بلوزها و تاپ های متنوعی وجود دارد که در موقعیت های مختلف از آن می توان استفاده نمود و در انواع فیت و آزاد موجود هستند مانند پِپلوم، آف شولدر، رگلان، کیمونو، آستین سرخود، کمیزول، آستین حلقه ای، آستین خفاشی، آستین پفی، یوک دار، چپ و راستی و غیره.

انواع دامن مانند کلوش، نیم کلوش، اِی لاین، چند لایه، چپ و راستی، رافل دار، پشت بلند و غیره می تواند جز دامن های آزاد دسته بندی شود.

شلوار بگ، دمپا، واید، پیله دار و غیره نیز جز انواع شلوار آزاد محسوب می شود که با تلفیق با تاپ، کت و رویی های متناسب با آن استایلی شیک و متفاوت ایجاد می نماید.

رویی، مانتو، کت و پالتو نیز در انواع مختلف و طرح های آزاد طراحی می شود که در تمام فصل های سال با توجه به آب و هوا می تواند استفاده شود.

چطور لباس آزاد شیک و الگنت انتخاب نماییم؟

اگر علاقه دارید که ظاهری شیک و الگنت داشته باشید باید در مورد شیوه های انجام آن اطلاعات کاملی به دست آورید و با به کار بردن آن شیوه ها استایل منحصر به فرد خود را به دست آورید، همان طور که می دانید در استایل شیک نظم، زیبایی شناسی و آرامش اهمیت بسیار زیادی دارد، در استایل شیک و الگنت لباس باید فیت بدن شما باشد و از انحنای بدن شما پیروی نماید ولی نباید چسبان باشد پس چطور می توان با لباس آزاد شیک و الگنت بود؟

هنگامی که شما می خواهید یک استایل الگنت آزاد داشته باشید باید از لباس های آزادِ فیت استفاده کنید یعنی لباس هایی را انتخاب نمایید که در حالی که گشاد هستند گشادی آن ها بیش از اندازه و بی برنامه نیست و این لباس ها دارای سایزبندی هم هستند و شما باید سایز خودتان را انتخاب نمایید.

برای داشتن یک استایل آزادِ فیت و شیک از تهیه یک لباس فیت در چند سایز بزرگ تر خودداری کنید و به سراغ لباس هایی بروید که به صورت آزاد طراحی شده باشد و خیلی گشاد نباشند.

پیراهن های آزاد یک انتخاب مناسب و راحت هستند که در موقعیت های مختلف مثل استفاده روزانه و مهمانی قابل استفاده هستند و می توان آن ها با کمربند یا گت تنظیم و فیت کرد و یا بدون آن ها استفاده نمود.

برای ست کردن یک لباس آزاد با دیگر لباس های خود برنامه ریزی نمایید به طور مثال یک تونیک بلند را با یک شلوار آزاد نپوشید و از یک شلوار تنگ تر استفاده نمایید، تاپ و بلوزها را زیر شلوار و دامن ببرید.


در رنگبندی لباس هایتان از رنگ های شیک و الگنت مانند رنگ های طبیعی و رنگ های عمیق استفاده نمایید و در تلفیق آن ها دقت نمایید. رنگ های اصلی لباس تان را با طیف رنگ های خنثی سفید، طوسی و مشکی تلفیق کنید، یک لباس طرح دار را با یک لباس با پارچه ساده تلفیق کنید.

اگر باردار هستید یا فرم اندام تان به گونه ای است که از تناسب دلخواه تان فاصله دارید لباس آزاد می تواند راهی مناسب برای ارائه ظاهری شیک، مدرن و جذاب است.

استفاده از لباس آزاد فارغ از مزیت های ذکر شده می تواند به عنوان یک استایل در نظر گرفته شود و نشان دهنده ذوق و سلیقه فردی باشد که آن را انتخاب نموده است. انواع لباس با استایل آزاد در سایت رویداسما موجود می باشد و شما به راحتی می توانید آن ها را تهیه نمایید. همچنین برای اطلاع از خبرها، مقالات و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

1 دیدگاه برای “استایل لباس آزاد چیست؟

  1. آنا گفت:

    لباس آزاد سبک مدرن و شیکی داره لباسای لایه ای و قدیمی و تنگ جالب نیست من لباس ازاد می پوشم چون شیک تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *