لباس

استایل شب یلدا (9 ایده برای لباس شب یلدا)

استایل شب یلدا (9 ایده برای لباس شب یلدا)

از آداب برگزاری مراسم های مختلف در بین ایرانیان توجه به انتخاب لباس مناسب آن مراسم و داشتن استایل متناسب با آن موقعیت است. در استایل شب یلدا به عنوان یکی از اصیل ترین مراسم ها نیز انتخاب لباس شب یلدا دارای اهمیت ویژه ای است.

جایگاه شب یلدا در فرهنگ ایرانیان

شب یلدا طولانی ترین شب سال است که در آخرین شب پاییز قرار گرفته و به آن شب چله نیز می گویند. مراسم شب یلدا از غروب خورشید تا طلوع دوباره آن ادامه دارد و مردم در این شب به انتظار تولد دوباره خورشید و طولانی تر شدن روزها بعد از آن می نشینند و آن را با پذیرایی فاخر و همنشینی و هم صحبتی با نزدیکان خود جشن می گیرند.

نیاکان ما در شب یلدا با روشن نگهداشتن شمع و چراغ و برپایی جشن و شادی تاریکی را تا طلوع خورشید از خود دور می کردند. در شب یلدا سفره ای باشکوه متشکل از هفت میوه، هفت آجیل و هفت شیرینی سنتی برای شب زنده داری تدارک می دیدند که هندوانه یک میوه تابستانی با ترکیب پوست سبز و مغز قرمز در کنار انار پاییزی عضو اصلی سفره شب یلدا می باشند.

هدیه شب یلدا به نوعروس

یکی از رسم های مهم در شب یلدا بردن هدیه برای نوعروس است. در این رسم خانواده داماد هدیه هایی مانند لباس، طلا، جواهر، آجیل و شیرینی را با تزیین مناسب به خانه خانواده عروس یا عروس و داماد می برند و در کنار یکدیگر شب یلدا را به صبح می رسانند.

رنگ های شب یلدا

خورشید نماد جاودانگی و روشنایی محور اصلی در شب یلدا است و از این رو رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و صورتی به عنوان تابش خورشید و نشان روشنایی مورد توجه است. همچنین رنگ سبز که نشان از جاودانگی، طبیعت، خرمی و دوستی است و از رنگ های محبوب ایرانی است که در شب یلدا مورد توجه اند و در استایل شب یلدا و چیدمان سفره شب یلدا به خوبی دیده می شوند.

استایل شب یلدا

استایل شب یلدا

شب یلدا مهمانی صمیمانه ای است که در آن خانواده ها دور هم جمع می شوند و طولانی ترین شب سال را جشن می گیرند، از این رو یک استایل رسمی یا نیمه رسمی با در نظر گرفتن رنگ های شب یلدا می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. در ادامه این مطلب رویداسما چند ایده استایل لباس شب یلدا را به شما معرفی می کند.

1) پیراهن مجلسی سبز و قرمز در استایل شب یلدا

پیراهن مجلسی یک انتخاب مناسب برای دورهمی های خانوادگی است که می تواند یکی از گزینه های مورد نظر شما برای استایل شب یلدا باشد. در این شب شما می توانید یک پیراهن قرمز یا سبز را انتخاب نمایید.

پیراهن مجلسی قرمز

پیراهن مجلسی قرمز به عنوان یک پیراهن محبوب و پرطرفدار ظاهری جذاب و خیره کننده دارد و یک انتخاب مناسب برای علاقمندان به لباس مجلسی قرمز باشد.

پیراهن مجلسی سبز

از آنجایی که رنگ سبز، رنگ محبوب ایرانیان است پیراهن مجلسی سبز برای شب یلدا می تواند نظر شما را به خود جلب کند و باعث درخشیدن شما در این شب طولانی باشد.

2) شومیز مجلسی سبز و قرمز دراستایل شب یلدا

ترکیب شومیز و شلوار یا دامن مجلسی همیشه در دورهمی های رسمی مورد توجه بوده و افراد زیادی این استایل را برای خود انتخاب می کنند. استایل های متنوعی را می توان با انواع شومیز مجلسی در شب یلدا تجربه نمود.

شومیز قرمز

شما می توانید یک شومیز قرمز را با شلوار یا دامن مجلسی مشکی، سفید، قرمز یا سبز ترکیب کنید و یک استایل یلدایی پرشور و هیجان را بسازید.

شومیز سبز

انواع شومیز سبز با طرح های متنوع را می توانید در شب یلدا با شلوار و دامن مجلسی ست کنید و یک استایل یلدایی شاداب داشته باشید.

شومیز طرحدار با تم قرمز یا سبز

اگر از علاقمندان به لباس های با پارچه های طرحدار باشید می توانید شومیزهای طرحدار با تم سبز یا قرمز را برای این شب به یاد ماندنی انتخاب کنید.

3) شلوار مجلسی سبز یا قرمز

شلوار مجلسی سبز یا قرمز را می توانید با یک شومیز مشکی یا سفید ست کنید و رنگ یلدایی را در شلوار خود به کار ببرید و یک استایل شب یلدا محبوب و پر طرفدار را برای خود بسازید.

4) دامن مجلسی سبز یا قرمز

با انتخاب دامن سبز یا قرمز و ست کردن آن با یک شومیز استایل شب یلدا متفاوتی را می توانید تجربه کنید.

5) استایل نوعروس در شب یلدا

اگر نوعروس هستید و تمایل دارید یک استایل متفاوت و به یاد ماندنی داشته باشید می توانید از یک ترکیب رنگ روشن در کنار رنگ های یلدایی استفاده کنید به طور مثال می توانید یک شومیز سفید را با شلوار قرمز ست کنید یا یک شلوار سفید را شومیز سبز ست کنید.

6) استفاده از اکسسوری سبز یا قرمز در استایل شب یلدا

در شب یلدا اکسسوری ها را به یاد داشته باشید و برای تکمیل استایل خود از انواع اکسسوری استفاده نمایید. می توانید با توجه به لباس هایی که انتخاب کرده اید اکسسوری های سبز یا قرمز را به استایل خود اضافه نمایید. 

چوکر گل گردن بندی قرمز
چوکر گل گردن بندی قرمز

7) استفاده از دیگر طیف های رنگی شب یلدا

8) استفاده از رنگ های ساده در استایل شب یلدا

9) عکس فرمالیته با استایل شب یلدا

یکی از کارهای به یاد ماندنی در مناسبت های مختلف گرفتن عکس های یادگاری رسمی است که امروزه به آن عکس فرمالیته می گویند. برای گرفتن عکس فرمالیته شما از قبل تدارکات لازم را انجام می دهید و یک عکس حرفه ای با تم خاص می گیرید و آن را به یادگار نگهداری می کنید. معمولا برای گرفتن عکس فرمالیته از عکاس حرفه ای در آتلیه عکاسی یا هر فضای دیگری استفاده می شود. در شب یلدا نیز شما می توانید با داشتن استایل شب یلدا و ایجاد تم عکس مورد نظر خود عکس فرمالیته شب یلدا بگیرید و آن را به یادگار نگهداری کنید. 

پیراهن مجلسی ساتن فلوئنس سبز کله غازی بلند چپ و راستی سایز 32 تا 62
پیراهن مجلسی ساتن فلوئنس سبز کله غازی بلند چپ و راستی سایز 32 تا 62

رویداسما مجموعه ای متنوع از انواع لباس مجلسی را ارائه نموده است و شما با هر سلیقه ای می توانید لباس مورد نظر خود را انتخاب نمایید و با تنوع در سایزبندی به راحتی آن را خریداری کنید. کافیست به فروشگاه رویداسما بروید و از دسته لباس های مجلسی دیدن کنید.

همچنین برای اطلاع از آخرین خبرهای ما می توانید صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید.

3 دیدگاه در “استایل شب یلدا (9 ایده برای لباس شب یلدا)

  1. صدیقه رحمتی گفت:

    بسیار جالب بود اگر همه تو این طیف رنگ بپوشن

  2. رها جامدی گفت:

    من لباس آخری رو می خوام 🙈

  3. مرضیه ساداتی گفت:

    خیلی جالب بود پیراهن قرمز خیلی مناسبه واسه شب یلدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *