سبک زندگی, لباس, مناسبتها

استایل در دنیای مد به چه معناست؟

استایل در دنیای مد به چه معناست؟

استایل در دنیای مد به معنای سبک و روش مشخص لباس پوشیدن است که از اصول زیبایی شناسی در خلق آن استفاده می شود و دارای انواع مختلفی است و به طور کلی به سه دسته استایل شخصی و استایل محیطی و استایل موقعیتی تقسیم می شود که می تواند از مدها و ترندها نیز تاثیر بپذیرد یا نسبت به آن بی توجه باشد.

برای تعیین انواع استایل از مولفه های موقعیت، مکان، آب و هوا، شخصیت، سبک زندگی، سلیقه، بودجه و غیره استفاده می شود. مانند استایل ساحلی که روش لباس پوشیدن در ساحل را نشان می دهد و همچنین استایل الگنت که یک سبک شخصی برای لباس پوشیدن است و در آن لباس ها با مولفه هایی مانند ظرافت و زنانگی مشخص می شوند. 

زیبایی شناسی در دنیای مد و صنعت مد چیست؟ و چه ارتباطی با استایل دارد؟

اصولی که برای ترکیب لباس ها و اکسسوری ها در نظر گرفته می شود و آن را رضایت بخش و زیبا می کند زیبایی شناسی در صنعت مد نامیده می شود که نتیجه آن خلق استایل های مختلف و متفاوت است. در واقع زیبایی شناسی تمام نیازها و ویژگی هایی که شما برای متمایز بودن، مرتبط بودن با شرایط، زیبایی و جذاب بودن از یک استایل می خواهید را برای تان برآورده می کند و ظاهری را که شما در اجتماع می خواهید از خود نشان دهید را به نمایش می گذارد. 

مد یا فشن در دنیای مد به چه معناست؟

مد یا فشن، شکل یا حالتی از انجام یک کار و زمینه ای از ابراز وجود در یک زمان، مکان و هدف مشخص است، مد توسط صنعت مد و به شکل حرفه ای به جامعه معرفی می شود و پس از آن در جامعه رواج پیدا می کند. در واقع مد یا فشن به حیطه ی پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، فرم بدن، سبک زندگی، مدل مو و غیره مربوط می شود. به طور مثال در هفته مد در هر فصل مدهایی ارائه می شود یا در ابتدای هر سال موسسه پنتون رنگ سال را معرفی می نماید و پس از آن این مدها در جامعه مرسوم می شوند.

ترند یا فشن ترند چیست؟

ترند یا فشن ترند در دنیای مد به معنی گرایش یا روند است و به موضوعی می پردازد که در یک زمان و مکان مشخص در بین افراد به طور گسترده ای محبوب و متداول می شود، سرچشمه ترندها جامعه است. ترندها به سرعت در جامعه جایگاه خود را پیدا می کنند و از عوامل مختلفی که جامعه در آن زمان با آن در ارتباط است تاثیر می گیرند و به سرعت نیز فراموش می شوند.

روند مد یا ترند فشن از افراد مشهور، سبک های خیابانی، رسانه، تکنولوژی و سایر عوامل اجتماعی و غیره تاثیر می گیرد و به شکلی متمایز بروز و رواج پیدا می کند. مانند ترند شدن سبک لباس پوشیدن یک گروه موسیقی در بین جوانان در یک محدوده زمانی.

استایل در دنیای مد، فشن (مد) و ترند چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

استایل یک زمینه شخصی و یک زمینه محیطی دارد و می توان آن را به دو بخش استایل شخصی و استایل محیطی تقسیم نمود، در استایل شخصی شما استایل متعلق به خود را با توجه به شخصیت، نگرش و سایر شرایط فردی خود انتخاب می کنید، در استایل محیطی شرایط آن محیط تعیین می کنند که شما چطور لباس بپوشید.

فشن یا مد را صنعت مد معین می کند و بیشتر جمعی است و در آن نوآوری و برقراری ارتباط جمعی قابل توجه است و شما می توانید با حفظ استایل شخصی خود مد را در استایل خود اضافه کنید و از آن لذت ببرید. ترندها زودگذر هستند، در مدت زمان کوتاهی همه گیر می شوند و احساسات و هیجانات را تحت تاثیر قرار می دهند و پس از آن فراموش می شوند، خیلی از افراد جامعه علاقه دارند ترندها را به عنوان استایل شخصی خود یا قسمتی از آن استفاده نمایند.

چرا باید استایل، مد و ترندها را بشناسیم؟

استایل در دنیای مد و جامعه امروزی عجین شده است، در جامعه امروزی اگر بخواهید به شکل تاثیرگذاری خودتان را نشان دهید و به خوبی پذیرفته شوید، استایل شما به خوبی می تواند این کار را برای شما انجام دهد؛ در دنیای مدرن و پیچیده امروز همه چیز از جمله استایل، مد و ترندها به صورت حرفه ای در حال پیشرفت و تکامل هستند.

هر سال مدها توسط صنعت مد و ترندها توسط جامعه معرفی می شوند و شما با شناخت آن ها در صورت تمایل می توانید آن را با استایل شخصی خودتان ترکیب نمایید و همچنین با شناخت صحیح و کامل از استایل های  مختلف شخصی و محیطی، می توانید یک استایل یا چند استایل شخصی را که مناسب تان است انتخاب کنید و شخصیت خودتان را اینگونه معرفی نمایید.

در واقع استایل در دنیای مد، انعکاس شما و شرایطی است که در آن قرار گرفته اید، ظاهر شما و لباسی که در شرایط مختلف پوشیده اید روی نگاه افراد جامعه به شما تاثیر می گذارد و به آن ها کمک می کند که نسبت به شما شناخت بهتری پیدا کنند، با پوشیدن لباس مناسب می توانید به راحتی خودتان و نگرش شخصی تان را معرفی نمایید و در نتیجه خواهید دید که چگونه مردم به فردیت و شخصیت شما احترام می گذارند. این موضوع به شما کمک می کند که سریع تر پیشرفت کنید و به اهداف خود برسید. 

تفاوت استایل شخصی، استایل محیطی و استایل موقعیتی چیست؟

استایل در دنیای مد شامل استایل شخصی، استایل محیطی و استایل موقعیتی که هر کدام در کنار تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، مکمل هم هستند.

در دسته بندی استایل شخصی تعداد زیادی استایل وجود دارد که هر کدام می تواند بیان گر طرز فکر، نگرش و سبک زندگی متفاوتی باشد مانند استایل الگنت، کلاسیک، مینیمال، رمانتیک و غیره. در واقع استایل شخصی نحوه بیان شما از افکار، نگرش و سبک زندگی تان است.

در مقابل استایل محیطی در دنیای مد به شرایط بیرونی و پیرامون شما توجه دارد، استایل بر اساس فصل ها، آب و هوا و مکان ها، از جمله استایل های محیطی هستند که شما بر اساس قرار گرفتن در آن محیط و شرایط، استایل خود را انتخاب می نمایید و با استایل شخصی ترکیب می کنید. به طور مثال اگر شما به استایل الگنت علاقه دارید می توانید در یک روز گرم تابستانی یک استایل الگنت تابستانی را انتخاب را کنید.

استایل موقعیتی در دنیای مد به شرایطی گفته می شود که شما در آن قرار گرفته اید و شامل 4 دسته رسمی مجلسی، رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی می شود و شما می بایست لباس خود را با آن شرایط تطبیق دهید. به طور مثال استفاده از یک لباس رسمی در یک قرار ملاقات کاری هم خوانی مناسبی با آن موقعیت دارد.

چگونه استایل مناسب خود را انتخاب نمایید؟

استایل در دنیای مد جنبه اجتماعی و روانی دارد، استایل مناسب می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و احساس شادی را در شما بیشتر کند و همچنین باعث می شود که در جامعه مقبولیت بیشتری داشته باشید و بهتر پذیرفته شوید، پس دقت در انتخاب استایل مناسب اهمیت زیادی دارد؛ برای اینکه استایل مناسب خود را انتخاب نمایید بهتر است ابتدا انواع استایل شخصی، استایل محیطی و استایل موقعیتی را در دنیای مد بشناسید و آنها را با نگرش، سبک زندگی، سلیقه و شرایط خود مقایسه کنید و نزدیک ترین استایل به خودتان را که با آن احساس راحتی بیشتری دارید انتخاب نمایید.

رویداسما در مقاله های شناخت 19 استایل شخصی، شناخت انواع استایل محیطی و چگونه استایل لباس مناسب را در موقعیت های مختلف انتخاب نماییم؟ به شما در شناخت و انتخاب استایل مناسب کمک می کند. برای اطلاع از خبرها، مقالات متنوع و محصولات جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

1 دیدگاه برای “استایل در دنیای مد به چه معناست؟

  1. ماهتا گفت:

    هر وقت لباس جدیدی رو طبق مقاله ها خرید می کنم بیشتر ازش راضی هستم و خوش تیپ تر میشم من تا حالا 3 بار از سایت شما سفارش دادم لباس ها رو خیلی دوس داشتم و استایلم خوب شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *